10 prac dla osób kochających publiczność

Czujesz tremę, ale jednocześnie doświadczasz spełnienia, gdy przemawiasz przed dużą grupą? Jesteś charyzmatyczny, energiczny, a wchodzenie w interakcje z publicznością to dla Ciebie źródło radości i satysfakcji? Możesz wykorzystywać swoje umiejętności i zaspokajać potrzeby, pracując na przykład jako artysta sceniczny, szkoleniowiec lub mówca motywacyjny.   

Są ludzie, którzy „ładują akumulatory”, przebywając w towarzystwie innych osób. Prezentowanie umiejętności i talentów przed publicznością daje im energię do działania. Jeśli należysz do tej grupy, możesz spełniać się  jako:

  • Wykładowca

Pracując jako wykładowca, możesz czerpać radość z dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami. Ważne, żebyś stale się rozwijał. Dzięki temu wygłaszane przez Ciebie wykłady będą wartościowe i interesujące.   

  • Szkoleniowiec

Osoba, która chce przekazywać wiedzę, może zająć się prowadzeniem szkoleń, kursów i warsztatów. O skuteczności zajęć w pewnym stopniu decyduje umiejętność wejścia w relację oraz zaciekawienie i zaangażowanie słuchacza.

  • Mówca motywacyjny

Praca na scenie, przed liczną publicznością to również domena mówców motywacyjnych, którzy wykorzystują wiedzę psychologiczną, by zachęcać słuchaczy do działania i wprowadzania zmian w życiu zawodowym i osobistym.

  • Aktor teatralny

Odgrywanie ról w sztukach teatralnych to wyzwanie artystyczne, zwykle realizowane przez absolwentów szkół teatralnych. Choć zarobki aktorów w teatrze są niższe niż w filmach i reklamach, praca na scenie umożliwia kontakt z publicznością.

Zarobki aktorów teatralnych

  • Muzyk

Spotkanie artysty i jego fanów odbywa się na estradzie. Gromkie brawa, prośby o bis, a czasami owacje na stojąco – to oznaki podziwu, które motywują muzyka do dalszego rozwoju.

  • Konferansjer

Relacje z publicznością nawiązuje także konferansjer, który nadaje rytm wydarzeniom kulturalnym i rozrywkowym. Jego komentarze i żarty mogą sprawić, że widzowie wczują się w atmosferę koncertu, festiwalu lub przeglądu.

  • Licytator

Przebieg aukcji zależy nie tylko od przedmiotów wystawionych na sprzedaż, ale również od charyzmy i biegłości licytatora. Umiejętność nawiązania kontaktu z uczestnikami w pewnym stopniu decyduje o wynikach aukcji.

  • Handlowiec

Przedstawiciele handlowi sprzedają produkty również w trakcie pokazów, w których uczestniczy kilka czy kilkanaście osób. Klienci chętnie kupują towary od sprzedawcy, który jest przygotowany do wystąpienia, potrafi przekazywać informacje w ciekawy sposób, a także uważnie słucha pytań i cierpliwie na nie odpowiada. Aby wzbudzić sympatię uczestników pokazu, handlowiec powinien okazać autentyczną życzliwość.  

10 książek, które warto przeczytać, aby rozwijać umiejętności sprzedażowe

  • Rzecznik prasowy

Prowadzenie rozmów z przedstawicielami świata mediów wymaga wysoko rozwiniętych umiejętności interpersonalnych. Osoba, która źle się czuje w trakcie wystąpień publicznych, nie może pełnić funkcji rzecznika.

  • Vloger

Kontakt z widzami stanowi jeden z kluczowych elementów pracy autora publikującego filmy w Internecie. Taka osoba nie rozmawia z odbiorcami twarzą w twarz, ale za pośrednictwem komentarzy zamieszczanych pod materiałem wideo. Uwagi i pomysły widzów mogą okazać się pomocne w rozwoju zawodowym.  

Życzliwe nastawienie i szacunek wobec publiczności to podstawa w pracy artysty scenicznego, mówcy motywacyjnego czy szkoleniowca. Dzielenie się własną wiedzą i umiejętnościami z innymi ludźmi może okazać się nie tylko satysfakcjonujące, ale również motywujące i rozwijające.