10 szkoleń, które przydadzą Ci się na stanowisku handlowca

Umiejętności sprzedażowe, świadomość zachowań klientów, wiedza na temat kształtowania wizerunku – dobrze, jeśli przedstawiciel handlowy stawia na wszechstronny rozwój oraz nabywa kompetencje twarde i miękkie. Podnoszenie kwalifikacji i budowanie trwałych relacji z klientami to sposób na sukces w sprzedaży.

Nie wystarczy zdobyć dyplom wyższej uczelni, żeby stać się fachowcem. Ważne, by rozwijać się nieustannie, np. dzięki kursom i szkoleniom. Aby realizować plany sprzedażowe i osiągać cele zawodowe, warto skoncentrować się na obszarach, takich jak:

  • Psychologia sprzedaży

Co sprawia, że klienci podejmują określone decyzje zakupowe? Jak dobrać właściwe argumenty podczas rozmowy? Świadomość mechanizmów psychologicznych, które kształtują relacje między konsumentami i sprzedawcami, podnosi efektywność.

  • Techniki sprzedaży

O jakiej porze dnia najlepiej kontaktować się z klientem? Dlaczego lepiej zadawać pytania otwarte niż zamknięte? Czym jest społeczny dowód słuszności i dlaczego pomaga przekonać rozmówcę do swoich racji? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas szkoleń na temat technik sprzedażowych.

  • Pozyskiwanie klientów

Gdzie szukać nabywców, którzy okażą zainteresowanie Twoją ofertą? Jak pisać maile, aby otrzymać odpowiedź? Zdobywanie nowych klientów to trudne zadanie, dlatego warto rozwijać kompetencje w tym zakresie.  

  • Obsługa klienta i budowanie relacji

Jak rozmawiać z trudnym klientem? Co zrobić, jeśli nabywca się waha, jak przełamać jego niepewność? Jak zbudować sieć kontaktów? Zadowolony nabywca chętnie wraca do sprzedawcy, który dobrze go obsłużył, dlatego warto dbać o relacje z klientami.  

  • Negocjacje

Jak negocjować, aby obie strony były zadowolone z przebiegu transakcji? Na jakie argumenty się powoływać, a z których zrezygnować? Prowadzenie negocjacji to trudna sztuka, która wymaga przygotowania i wyczucia.

  • Rozwiązywanie konfliktów

Czy i jak można zatrzymać niezadowolonego klienta? Nawet najlepsi popełniają błędy. Ważne, by umieć skutecznie je naprawiać.

  • Motywacja

Skąd czerpać energię do działania? Co robić, by nie stracić zapału po porażce? Utrzymywanie wysokiego poziomu motywacji to podstawa w pracy sprzedawcy.

  • Kreowanie wizerunku

Jakie zachowania świadczą o profesjonalizmie? Na czym powinno opierać się budowanie spójnego wizerunku? Ważne, by poszukiwać odpowiedzi na takie pytania.

  • Zarządzanie sobą w czasie

Jak zaplanować dzień pracy, aby zachować wysoką efektywność? Jak pokonać prokrastynację? Przedstawiciel handlowy powinien jak najlepiej wykorzystywać czas pracy, bo od tego zależą jego zarobki.

8 książek, które pomogą Ci zarządzać sobą w czasie

  • Zarządzanie zespołem

Jak stworzyć zgrany zespół handlowców? Co robić, aby jego członkowie osiągali satysfakcjonujące wyniki? Ważne, by znać odpowiedzi na te pytania, gdy chce się zajmować stanowisko kierownicze.

Jak się rozwijać?

Szkolenia są ważne i potrzebne w pracy handlowca. Warto wziąć pod uwagę też inne formy rozwoju, np. rozmowy z fachowcami z branży, coaching czy lektura wartościowych książek. Aby stawać się coraz skuteczniejszym sprzedawcą, trzeba wyznaczać sobie cele i dążyć do ich realizacji. Ważne, żebyś lubił swoją pracę, dostrzegał i doceniał postępy, a także wyciągał wnioski z doświadczeń zawodowych.

7 książek, które zmienią Twoje życie zawodowe na lepsze

Chcesz wiedzieć, ile zarabia przedstawiciel handlowy w Warszawie? Zastanawiasz się, od czego zależą zarobki handlowca? Sprawdź na zarobki.pracuj.pl.