Category manager
Category manager to osoba, której zadaniem jest zarządzanie określoną grupą produktów dostępnych w ofercie firmy. Co to oznacza? Specjalista pracujący na tym stanowisku musi opracowywać strategie rozwoju danej kategorii artykułów, przygotowywać rekomendacje i plany promocyjne dla klientów, prowadzić analizy rynku oparte o dane oraz raportować wyniki swoich działań. Do jego obowiązków należy również koordynowanie pracy podległych mu brand managerów i rozdzielanie pomiędzy nich zadań. Aby zostać category managerem, trzeba posiadać wyższe wykształcenie, najlepiej ekonomiczne lub menedżerskie. Nieodzowne są też: znajomość języków obcych i umiejętność obsługi biurowych programów komputerowych (w szczególności MS Excel i MS Access), a także umiejętności negocjacyjne. Mediana zarobków na stanowisku category managera wynosi 11 tys. zł brutto.
HR manager
Kierownik ds. personalnych – bo tak brzmi polska nazwa tego stanowiska – odpowiada za całokształt działań, decyzji i planów dotyczących zasobów ludzkich w zatrudniającym go przedsiębiorstwie. Do jego obowiązków należą m.in.:
- kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
- przygotowywanie danych i dokumentów potrzebnych do prawidłowego naliczania płac,
- przygotowywanie dokumentów finansowych i dbanie o ich prawidłowy obieg w firmie,
- przygotowywanie, nadzorowanie i planowanie procesu rekrutacji,
- wdrażanie nowoczesnych narzędzi HR (szkolenia, oceny pracownicze etc.),
- zarządzanie zespołem pracowników.
Przeciętna wysokość wynagrodzenia HR managerów wynosi 13 tys. zł brutto.
Elementarz kompetencji i cech pracownika - od A do Z
Service delivery manager
Przedsiębiorstwa z branży consultingowej, firmy IT oraz korporacje specjalizujące się w outsourcingu – między innymi w tego rodzaju organizacjach możliwe jest budowanie kariery na stanowisku: service delivery manager. Specjaliści z tej dziedziny zajmują się głównie diagnozowaniem potrzeb klientów, opracowywaniem dla nich nowych rozwiązań, a także ulepszaniem już funkcjonujących procesów. Mediana ich zarobków to 15,5 tys. zł brutto.
Key account manager
Opieka nad kluczowymi klientami, profesjonalne doradztwo, sporządzanie umów i sprawowanie nadzoru nad ich prawidłową realizacją, sprzedaż produktów i usług oraz sporządzanie raportów finansowych – to tylko kilka zadań, z jakimi na co dzień ma do czynienia key account manager. Aby starać się o tę posadę, trzeba mieć przede wszystkim odpowiednie doświadczenie. Pożądane są także kierunkowe wykształcenie, zgodne z profilem działalności przedsiębiorstwa, znajomość języków obcych i wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne. Na konta kierowników ds. klientów kluczowych z obszaru inżynieria/technika/produkcja trafia miesięcznie przeciętnie 10,5 tys. zł brutto.