5 porad, które zwiększą Twoją efektywność w sprzedaży telefonicznej

Pracujesz jako konsultant call center? Chcesz spróbować swoich sił na stanowisku przedstawiciela handlowego? Aby móc cieszyć się dobrymi wynikami w sprzedaży telefonicznej, powinieneś postawić przede wszystkim na merytoryczne przygotowanie do rozmowy oraz użyteczne techniki. 

Sprzedaż telefoniczna jest nieodłącznym elementem pracy konsultanta call center, ale też  przedstawicieli handlowych wielu branż. Osoby trudniące się tym zadaniem powinny wykazywać się cierpliwością oraz gotowością do pomocy klientom w związku z ich problemami i pytaniami dotyczącymi sprzedawanych produktów/usług. Pracodawcy starają się efektywnie motywować pracowników do skutecznej sprzedaży telefonicznej, proponując im prowizję od sprzedaży oraz różnego rodzaju benefity.

Pozieleniejesz z zazdrości – oto najfajniejsze benefity pracownicze

Jakich sposobów użyć, aby spotęgować sprzedaż telefoniczną?

Prezentujemy kilka wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć efektywność w sprzedaży  telefonicznej.

  • Daj klientowi wartość

To podstawa zasady wzajemności, która mówi, że jeżeli ktoś uczynił wobec Ciebie miły gest, powinieneś odwdzięczyć się tym samym. W bardzo prosty sposób można wykorzystać ją przy sprzedaży telefonicznej, oferując klientowi darmowy produkt lub usługę i zapraszając do siedziby firmy.

5 zagadnień przydatnych podczas obsługi klienta

  • Zacznij negocjacje od wyższej ceny

Prezentując ofertę, zawsze lepiej jest zacząć od podania wyższej ceny. Jeśli podczas negocjacji zaczniemy od najniższej stawki, a klient ją odrzuci, to zmniejszymy nasze szanse na powodzenie.

  • Zamiast przekonywać, pytaj

Klienci nie lubią, kiedy próbuje się ich przekonać „na siłę” do produktu czy usługi. Lepiej jest zadawać pytania rozmówcom, aby poznać ich potrzeby i nakierować ich na oferowaną przez nas ofertę czy usługę. W taki sposób, aby sami doszli do wniosku, że jest dla nich najbardziej odpowiednia.

  • Argumentuj zalety produktu lub usługi

Prezentowanie oferty powinno zajmować możliwie niewiele czasu i ograniczać się do niezbędnego minimum. To, co mogłoby zainteresować potencjalnego klienta, to wizja, tego, jak jego życie może się zmienić po dokonaniu zakupu. Dobrze jest wskazać, jakie problemy mogą zostać rozwiązane, co konkretnie może być ulepszone itd. Warto przedstawiać racjonalne argumenty i objaśniać, w jaki sposób dany produkt czy usługa ułatwią codzienne czynności.

  • Zastosuj technikę kanapki

Ta przyjemnie brzmiąca metoda polega na tym, aby najistotniejsze informacje, które mogłyby okazać się decydujące dla sprzedaży, podawać na początku i na końcu rozmowy. Technika ta nawiązuje do założenia, że najwięcej zapamiętujemy z tego, co usłyszeliśmy zaraz po rozpoczęciu rozmowy i tuż przed jej zakończeniem. Skuteczne okaże się tutaj działanie według schematu korzyść-cena-korzyść. Tak, aby w kluczowych elementach rozmowy skupiać się na walorach produktu lub usługi i podkreślać ich wartość dla potencjalnego kupującego.