Osoba zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. marketingu zajmuje się m.in. tworzeniem strategii sprzedażowych i budowaniem wizerunku firmy. W związku z rosnącą popularnością nowoczesnych technologii marketingowcy coraz częściej działają w branży e-commerce. Przeciętne zarobki specjalisty to 5100 zł brutto. Co czwarty specjalista ds. marketingu zarabia ponad 5900 zł brutto.
Obowiązki i wymogi
Pracodawcy oczekują od kandydatów m.in. wykształcenia wyższego (niekoniecznie na takich kierunkach, jak marketing i zarządzanie, jednak jest to dodatkowy atut). Duże znaczenie ma doświadczenie. Liczą się także kompetencje miękkie, a w szczególności kreatywność, analityczne myślenie, samodzielność, dobra organizacja pracy i skrupulatność. Specjalista ds. marketingu powinien również znać języki obce, a zwłaszcza język angielski.
Zalety pracy na stanowisku specjalisty ds. marketingu
Praca w marketingu to zajęcie dla osób, które nie boją się wyzwań. Oto przykładowe powody, dla których warto ją podjąć:
- Duża liczba ofert zatrudnienia
Choć marketing i kierunki pokrewne od lat są oblegane, absolwenci nie mogą narzekać na brak propozycji pracy (m.in. dzięki dynamicznemu rozwojowi e-commerce). Na rynku stale pojawiają się firmy, którym zależy na budowaniu silnej pozycji marki i powiększaniu bazy klientów. Wiedza i doświadczenie, jakimi dysponuje specjalista, pomagają w osiągnięciu tych celów.
- Okazja do wykorzystania i rozwijania swoich predyspozycji
Praca w marketingu to doskonały wybór dla osób, które są twórcze, a także potrzebują wyzwań i chętnie nawiązują relacje z ludźmi. W tej branży liczy się również umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków, samodzielność oraz dobra organizacja pracy.
- Zarobki
W 2017 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie specjalisty ds. marketingu wynosiło 5100 zł brutto. 11% osób zatrudnionych na tym stanowisku otrzymywało premię co miesiąc. Najczęściej przyznawane benefity to: prywatna opieka medyczna (36%), dofinansowanie zajęć sportowych (34%), służbowy telefon do celów prywatnych (25%) oraz dofinansowanie nauki języków obcych (18%).
Zwrot dofinansowania za naukę pracownika
- Atrakcyjne perspektywy zawodowe
Specjalista ds. marketingu, który inwestuje czas i wysiłek we własny rozwój, może awansować np. na stanowisko marketing managera. Przeciętne miesięczne zarobki kierownika wynosiły 10 500 zł brutto. Co czwarty marketing manager zarabiał ponad 15 000 zł brutto.
- Brak monotonii
Każda firma i kampania marketingowa jest wyjątkowa. Konkretny przypadek wymaga indywidualnego podejścia. Specjalista ds. marketingu musi również określić grupę docelową oferty i wczuć się w potrzeby klientów. Zadania tego rodzaju stanowią wyzwanie, a jednocześnie nie pozwalają popaść w rutynę i zniechęcenie.
Jeśli podjąłeś decyzję i zamierzasz realizować się jako specjalista ds. marketingu, przygotuj się do szukania pracy.