5 powodów, dla których warto pracować jako specjalista ds. - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Osoba zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. marketingu zajmuje się m.in. tworzeniem strategii sprzedażowych i budowaniem wizerunku firmy. W związku z rosnącą popularnością nowoczesnych technologii marketingowcy coraz częściej działają w branży e-commerce. Przeciętne zarobki specjalisty to 5100 zł brutto. Co czwarty specjalista ds. marketingu zarabia ponad 5900 zł brutto.

Obowiązki i wymogi

Pracodawcy oczekują od kandydatów m.in. wykształcenia wyższego (niekoniecznie na takich kierunkach, jak marketing i zarządzanie, jednak jest to dodatkowy atut). Duże znaczenie ma doświadczenie. Liczą się także kompetencje miękkie, a w szczególności kreatywność, analityczne myślenie, samodzielność, dobra organizacja pracy i skrupulatność. Specjalista ds. marketingu powinien również znać języki obce, a zwłaszcza język angielski.

Języki obce w pracy

Zalety pracy na stanowisku specjalisty ds. marketingu

Praca w marketingu to zajęcie dla osób, które nie boją się wyzwań. Oto przykładowe powody, dla których warto ją podjąć:

  • Duża liczba ofert zatrudnienia

Choć marketing i kierunki pokrewne od lat są oblegane, absolwenci nie mogą narzekać na brak propozycji pracy (m.in. dzięki dynamicznemu rozwojowi e-commerce). Na rynku stale pojawiają się firmy, którym zależy na budowaniu silnej pozycji marki i powiększaniu bazy klientów. Wiedza i doświadczenie, jakimi dysponuje specjalista, pomagają w osiągnięciu tych celów.

  • Okazja do wykorzystania i rozwijania swoich predyspozycji

Praca w marketingu to doskonały wybór dla osób, które są twórcze, a także potrzebują wyzwań i chętnie nawiązują relacje z ludźmi. W tej branży liczy się również umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków, samodzielność oraz dobra organizacja pracy.

Weź los w swoje ręce, czyli jak rozwijać kompetencje

   

  • Zarobki

W 2017 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie specjalisty ds. marketingu wynosiło 5100 zł brutto. 11% osób zatrudnionych na tym stanowisku otrzymywało premię co miesiąc. Najczęściej przyznawane benefity to: prywatna opieka medyczna (36%), dofinansowanie zajęć sportowych (34%), służbowy telefon do celów prywatnych (25%) oraz dofinansowanie nauki języków obcych (18%).  

Zwrot dofinansowania za naukę pracownika

  • Atrakcyjne perspektywy zawodowe

Specjalista ds. marketingu, który inwestuje czas i wysiłek we własny rozwój, może awansować np. na stanowisko marketing managera. Przeciętne miesięczne zarobki kierownika wynosiły 10 500 zł brutto.  Co czwarty marketing manager zarabiał ponad 15 000 zł brutto.

  • Brak monotonii

Każda firma i kampania marketingowa jest wyjątkowa. Konkretny przypadek wymaga indywidualnego podejścia. Specjalista ds. marketingu musi również określić grupę docelową oferty i wczuć się w potrzeby klientów. Zadania tego rodzaju stanowią wyzwanie, a jednocześnie nie pozwalają popaść w rutynę i zniechęcenie.

Jeśli podjąłeś decyzję i zamierzasz realizować się jako specjalista ds. marketingu, przygotuj się do szukania pracy.

https://www.youtube.com/watch?v=ViBN04vQ7SY&t=30s

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 28.09.2018
    2250 zł brutto – nowa płaca minimalna

    Jesteś zatrudniony na podstawie umowy o pracę? Od 1 stycznia 2019 r. zacznie przysługiwać Ci pensja w wysokości co najmniej 2250 zł brutto. Podwyżka stawki minimalnej obejmie również zleceniobiorców. 14,70 zł brutto za godzinę – to najniższe dopuszczalne wynagrodzenie dla osób wykonujących pracę na podstawie umowy-zlecenia.  

  • 28.09.2018
    Spadek bezrobocia w sierpniu 2018 r.

    5,8% - tyle pod koniec sierpnia 2018 r. wynosiła stopa bezrobocia w Polsce. W porównaniu z sytuacją w lipcu liczba bezrobotnych zmniejszyła się o 0,1%.

  • 27.09.2018
    GUS: Zarobki kobiet i mężczyzn w 2016 r.

    18,5% - tyle w 2016 r. wynosiła różnica pomiędzy zarobkami mężczyzn i kobiet. Dysproporcje występowały m.in. w przypadku stanowisk kierowniczych. Takie wnioski płyną z opracowania przygotowanego przez Główny Urząd Statystyczny.  

28.09.2018
2250 zł brutto – nowa płaca minimalna

Jesteś zatrudniony na podstawie umowy o pracę? Od 1 stycznia 2019 r. zacznie przysługiwać Ci pensja w wysokości co najmniej 2250 zł brutto. Podwyżka stawki minimalnej obejmie również zleceniobiorców. 14,70 zł brutto za godzinę – to najniższe dopuszczalne wynagrodzenie dla osób wykonujących pracę na podstawie umowy-zlecenia.  

28.09.2018
Spadek bezrobocia w sierpniu 2018 r.

5,8% - tyle pod koniec sierpnia 2018 r. wynosiła stopa bezrobocia w Polsce. W porównaniu z sytuacją w lipcu liczba bezrobotnych zmniejszyła się o 0,1%.

27.09.2018
GUS: Zarobki kobiet i mężczyzn w 2016 r.

18,5% - tyle w 2016 r. wynosiła różnica pomiędzy zarobkami mężczyzn i kobiet. Dysproporcje występowały m.in. w przypadku stanowisk kierowniczych. Takie wnioski płyną z opracowania przygotowanego przez Główny Urząd Statystyczny.  

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

  • 25.09.2018
    Co zrobić, gdy pracodawca odmówi Ci podwyżki?

    Poprosiłeś o podwyżkę, ale szef stwierdził, że nie spełni Twojej prośby. Masz do wyboru kilka scenariuszy. Możesz poszukać nowej pracy, ale nie działaj pod wpływem impulsu. Dowiedz się, czy i kiedy możesz powrócić do negocjacji. Zastanów się, dlaczego nie osiągnąłeś celu i zmień strategię działania. Nie uciekaj się do szantażu i manipulacji. Przeanalizuj sytuację i zastanów się, co jest dla Ciebie kluczowe na tym etapie kariery.

  • 24.09.2018
    5 pytań, które warto zadać podczas rozmowy kwalifikacyjnej

    Przed Tobą spotkanie z rekruterem, więc zastanawiasz się, jakie usłyszysz pytania. Pomyśl o swoich celach, planach, motywacji i oczekiwaniach finansowych. Pamiętaj, że Ty również będziesz mógł zapytać o interesujące Cię kwestie. Przygotuj się do tej części rozmowy i wykaż się inicjatywą. Możliwości rozwoju, benefity, niezbędne narzędzia, informacje dotyczące zespołu, doprecyzowanie zakresu obowiązków – to przykładowe tematy, które warto poruszyć.

25.09.2018
Co zrobić, gdy pracodawca odmówi Ci podwyżki?

Poprosiłeś o podwyżkę, ale szef stwierdził, że nie spełni Twojej prośby. Masz do wyboru kilka scenariuszy. Możesz poszukać nowej pracy, ale nie działaj pod wpływem impulsu. Dowiedz się, czy i kiedy możesz powrócić do negocjacji. Zastanów się, dlaczego nie osiągnąłeś celu i zmień strategię działania. Nie uciekaj się do szantażu i manipulacji. Przeanalizuj sytuację i zastanów się, co jest dla Ciebie kluczowe na tym etapie kariery.

24.09.2018
5 pytań, które warto zadać podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Przed Tobą spotkanie z rekruterem, więc zastanawiasz się, jakie usłyszysz pytania. Pomyśl o swoich celach, planach, motywacji i oczekiwaniach finansowych. Pamiętaj, że Ty również będziesz mógł zapytać o interesujące Cię kwestie. Przygotuj się do tej części rozmowy i wykaż się inicjatywą. Możliwości rozwoju, benefity, niezbędne narzędzia, informacje dotyczące zespołu, doprecyzowanie zakresu obowiązków – to przykładowe tematy, które warto poruszyć.