7 cech charakteru, które cenią pracodawcy

Idealny pracownik, czyli jaki? Pracodawcy poszukują kandydatów, którzy nie tylko są specjalistami, lecz także odznaczają się określonymi cechami charakteru, np. wytrwałością. Zastanawiasz się, co jeszcze się dla nich liczy? Poznaj dobre cechy ludzi, które cenią potencjalni szefowie.

Z artykułu dowiesz się:

• Cechy charakteru w pracy – które mają największe znaczenie?
• Jak wygląda kształtowanie cech charakteru?

O tym, czy zostaniesz przyjęty do pracy, decydują w dużej mierze Twoje kompetencje twarde. Umiejętność obsługi konkretnych maszyn, biegła znajomość języka obcego czy uprawnienia do wykonywania zawodu – to wymogi, które musisz spełnić. Liczą się jednak nie tylko kwalifikacje, lecz również pewne zalety. Wzmacniaj swoje mocne strony, zmień niekorzystne nawyki i  postaraj się opanować wszelkie negatywne cechy charakteru człowieka, które masz – pokaż to, co w Tobie najlepsze.

Cechy charakteru w pracy – które mają największe znaczenie?

Szczególne znaczenie dla pracodawców ma kilka cech osobowych pracownika – najważniejsze z nich znajdziesz poniżej:

  • Zaangażowanie

Wykonywanie obowiązków od niechcenia przekłada się na jakość pracy. W trakcie rekrutacji pokażesz zaangażowanie, jeśli stworzysz profesjonalne dokumenty aplikacyjne i przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej.

  • Wytrwałość

Wyznaczenie celu i konsekwentne dążenie do jego realizacji to kolejna cecha ceniona przez pracodawców. Wytrwałość jest widoczna np. w przebiegu Twojej kariery zawodowej. Wybór określonego kierunku studiów, ukończenie dodatkowych kursów, staże i kolejne awanse – z analizy tych informacji powinno wynikać, do czego dążysz w życiu zawodowym.

  • Asertywność

Jesteś asertywny, gdy potrafisz wyrażać własne zdanie, nie raniąc uczuć rozmówcy. Taka postawa sprzyja budowaniu szczerych i dobrych relacji ze współpracownikami, a także umożliwia konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.

| Asertywność w życiu zawodowym – dlaczego jest ważna?

  • Lojalność

Jeśli jesteś lojalny w stosunku do obecnego szefa, potencjalny pracodawca na pewno to doceni. Uczciwość przejawia się np. tym, że nie wypowiadasz się negatywnie na temat aktualnego miejsca pracy. Narzekanie nie zmieni Twojej sytuacji na lepsze, a może negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek.

  • Uczciwość

O tym, że jesteś uczciwy i dotrzymujesz umów, może świadczyć np. to, że informujesz potencjalnego pracodawcę o terminie rozpoczęcia pracy, uwzględniając okres wypowiedzenia.

  • Elastyczność

Twoje szanse na rynku pracy wzrastają, jeśli potrafisz się zaadaptować do warunków, np. gdy decydujesz się na naukę nowego zawodu.

  • Inicjatywa

Osoba, która wykazuje się inicjatywą i samodzielnością w działaniu, potrafi myśleć nieszablonowo i dba o swój rozwój. To w dużej mierze dzięki takim ludziom firmy osiągają sukcesy.

Kreatywność, samodzielność, otwartość na wiedzę czy dobra organizacja pracy – to inne cechy, które pracodawcy docenią. Warto o nich wspomnieć w CV. Pisz uczciwie o swoich mocnych stronach. Ważne, by określenia charakteru, o których wspominasz, znalazły odzwierciedlenie w dotychczasowym przebiegu kariery zawodowej.

| 5 cech pracownika przyszłości

Jak wygląda kształtowanie cech charakteru?

Jeśli chcesz osiągać kolejne cele, inwestuj czas i wysiłek w swój rozwój. Zadbaj o formę – intelektualną i fizyczną. Może warto zaplanować uczestnictwo w szkoleniach? Dobrze jest również zrobić coś dla ciała, np. zacząć uprawiać sport, znaleźć czas na regularne spacery itd.

| 7 dobrze płatnych zawodów dla różnych typów osobowości

Zalety człowieka w pracy to nie tylko wiedza i umiejętności. Skup się na rozwoju pozytywnych cech, które cenią pracodawcy, a z pewnością zwiększysz swoje szanse na zdobycie wymarzonej posady.