Pracodawca szuka w potencjalnym kandydacie nie tylko wiedzy - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Idealny pracownik, czyli jaki? Pracodawcy poszukują kandydatów, którzy nie tylko są specjalistami, lecz także odznaczają się określonymi cechami charakteru, np. wytrwałością. Zastanawiasz się, co jeszcze się dla nich liczy? Poznaj dobre cechy ludzi, które cenią potencjalni szefowie.

Z artykułu dowiesz się:

• Cechy charakteru w pracy – które mają największe znaczenie?
• Jak wygląda kształtowanie cech charakteru?

O tym, czy zostaniesz przyjęty do pracy, decydują w dużej mierze Twoje kompetencje twarde. Umiejętność obsługi konkretnych maszyn, biegła znajomość języka obcego czy uprawnienia do wykonywania zawodu – to wymogi, które musisz spełnić. Liczą się jednak nie tylko kwalifikacje, lecz również pewne zalety. Wzmacniaj swoje mocne strony, zmień niekorzystne nawyki i  postaraj się opanować wszelkie negatywne cechy charakteru człowieka, które masz – pokaż to, co w Tobie najlepsze.

Cechy charakteru w pracy – które mają największe znaczenie?

Szczególne znaczenie dla pracodawców ma kilka cech osobowych pracownika – najważniejsze z nich znajdziesz poniżej:

  • Zaangażowanie

Wykonywanie obowiązków od niechcenia przekłada się na jakość pracy. W trakcie rekrutacji pokażesz zaangażowanie, jeśli stworzysz profesjonalne dokumenty aplikacyjne i przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej.

  • Wytrwałość

Wyznaczenie celu i konsekwentne dążenie do jego realizacji to kolejna cecha ceniona przez pracodawców. Wytrwałość jest widoczna np. w przebiegu Twojej kariery zawodowej. Wybór określonego kierunku studiów, ukończenie dodatkowych kursów, staże i kolejne awanse – z analizy tych informacji powinno wynikać, do czego dążysz w życiu zawodowym.

  • Asertywność

Jesteś asertywny, gdy potrafisz wyrażać własne zdanie, nie raniąc uczuć rozmówcy. Taka postawa sprzyja budowaniu szczerych i dobrych relacji ze współpracownikami, a także umożliwia konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.

| Asertywność w życiu zawodowym – dlaczego jest ważna?

  • Lojalność

Jeśli jesteś lojalny w stosunku do obecnego szefa, potencjalny pracodawca na pewno to doceni. Uczciwość przejawia się np. tym, że nie wypowiadasz się negatywnie na temat aktualnego miejsca pracy. Narzekanie nie zmieni Twojej sytuacji na lepsze, a może negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek.

  • Uczciwość

O tym, że jesteś uczciwy i dotrzymujesz umów, może świadczyć np. to, że informujesz potencjalnego pracodawcę o terminie rozpoczęcia pracy, uwzględniając okres wypowiedzenia.

  • Elastyczność

Twoje szanse na rynku pracy wzrastają, jeśli potrafisz się zaadaptować do warunków, np. gdy decydujesz się na naukę nowego zawodu.

  • Inicjatywa

Osoba, która wykazuje się inicjatywą i samodzielnością w działaniu, potrafi myśleć nieszablonowo i dba o swój rozwój. To w dużej mierze dzięki takim ludziom firmy osiągają sukcesy.

Kreatywność, samodzielność, otwartość na wiedzę czy dobra organizacja pracy – to inne cechy, które pracodawcy docenią. Warto o nich wspomnieć w CV. Pisz uczciwie o swoich mocnych stronach. Ważne, by określenia charakteru, o których wspominasz, znalazły odzwierciedlenie w dotychczasowym przebiegu kariery zawodowej.

| 5 cech pracownika przyszłości

Jak wygląda kształtowanie cech charakteru?

Jeśli chcesz osiągać kolejne cele, inwestuj czas i wysiłek w swój rozwój. Zadbaj o formę – intelektualną i fizyczną. Może warto zaplanować uczestnictwo w szkoleniach? Dobrze jest również zrobić coś dla ciała, np. zacząć uprawiać sport, znaleźć czas na regularne spacery itd.

| 7 dobrze płatnych zawodów dla różnych typów osobowości

Zalety człowieka w pracy to nie tylko wiedza i umiejętności. Skup się na rozwoju pozytywnych cech, które cenią pracodawcy, a z pewnością zwiększysz swoje szanse na zdobycie wymarzonej posady.

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 10.08.2018
    Kadry, rekrutacja, employer branding - czy praca w HR jest dla Ciebie?

    Rola działu HR staje się coraz większa. Odpowiada on nie tylko za ustalanie wysokości wynagrodzeń i ich terminową wypłatę, ale również za rekrutację i zatrudnianie pracowników. Wśród funkcji i specjalizacji HR są również: employer branding oraz prowadzenie szkoleń i programów rozwojowych. Od przyszłych specjalistów ds. human resources wymaga się nie tylko wiedzy specjalistycznej, ale też konkretnych kompetencji miękkich.

  • 15.12.2020
    Asystentka stomatologiczna – obowiązki i zarobki

    Doświadczone i kompetentne asystentki stomatologiczne nie powinny mieć problemu ze znalezieniem zatrudnienia. Są chętnie przyjmowane nie tylko do pomocy przy przeprowadzaniu zabiegów w gabinecie, ale także po to, aby zapewnić pacjentom lepszą opiekę i bardziej przyjazną atmosferę podczas wizyt.

  • 24.11.2020
    Praca jako copywriter – blaski i cienie zawodu

    Copywriter to zawód, który na polskim rynku wyodrębnił się stosunkowo niedawno. Praca dla copywritera pojawiła się wraz z rozwojem marketingu online. Gdy zwiększył się popyt na mniej nachalne reklamy, wzrosło także zapotrzebowanie na osoby, które będą tworzyć nowe treści do internetu. Zastanawiasz się, czy warto rozpocząć karierę jako copywriter freelancer lub copywriter w agencji reklamowej? Możliwość ciągłego rozwoju i elastyczność to tylko niektóre zalety tej profesji. Niestety, pisanie tekstów na zlecenie wiąże się także z kilkoma minusami.

10.08.2018
Kadry, rekrutacja, employer branding - czy praca w HR jest dla Ciebie?

Rola działu HR staje się coraz większa. Odpowiada on nie tylko za ustalanie wysokości wynagrodzeń i ich terminową wypłatę, ale również za rekrutację i zatrudnianie pracowników. Wśród funkcji i specjalizacji HR są również: employer branding oraz prowadzenie szkoleń i programów rozwojowych. Od przyszłych specjalistów ds. human resources wymaga się nie tylko wiedzy specjalistycznej, ale też konkretnych kompetencji miękkich.

15.12.2020
Asystentka stomatologiczna – obowiązki i zarobki

Doświadczone i kompetentne asystentki stomatologiczne nie powinny mieć problemu ze znalezieniem zatrudnienia. Są chętnie przyjmowane nie tylko do pomocy przy przeprowadzaniu zabiegów w gabinecie, ale także po to, aby zapewnić pacjentom lepszą opiekę i bardziej przyjazną atmosferę podczas wizyt.

24.11.2020
Praca jako copywriter – blaski i cienie zawodu

Copywriter to zawód, który na polskim rynku wyodrębnił się stosunkowo niedawno. Praca dla copywritera pojawiła się wraz z rozwojem marketingu online. Gdy zwiększył się popyt na mniej nachalne reklamy, wzrosło także zapotrzebowanie na osoby, które będą tworzyć nowe treści do internetu. Zastanawiasz się, czy warto rozpocząć karierę jako copywriter freelancer lub copywriter w agencji reklamowej? Możliwość ciągłego rozwoju i elastyczność to tylko niektóre zalety tej profesji. Niestety, pisanie tekstów na zlecenie wiąże się także z kilkoma minusami.

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

  • 10.06.2021
    Jak negocjować wynagrodzenie?

    Strategia negocjacji wymaga znajomości własnych oczekiwań i stawek obowiązujących w danej branży. Warto podejść do zagadnienia w sposób merytoryczny i profesjonalny. Podczas rekrutacji nie mów wprost o tym, jakie zarobki oferuje Twój obecny pracodawca. Unikaj też krytykowania poprzednich miejsc zatrudnienia i funkcjonujących w nich systemów wynagrodzeń. W obecnej pracy również przestrzegaj zasad skutecznych negocjacji, aby zyskać wymarzoną podwyżkę.

  • 27.05.2021
    E-learning – na czym polega i jakie są zarobki w tej branży?

    Rozwój cyfryzacji, a także sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawiły, że nauczanie przeniosło się głównie do świata internetowego. Z platform e-learningowych korzystają już nie tylko prywatne firmy szkoleniowe, lecz także placówki publiczne. Praca związana z obsługą narzędzi e-learningowych jest więc coraz powszechniej dostępna i coraz bardziej opłacalna.

  • 17.02.2021
    Najpopularniejsze języki na rynku pracy – jaki drugi język obcy wybrać?

    Polscy pracownicy mają świadomość, że aby dobrze zarabiać, warto znać więcej niż jeden język obcy. Według badań przeprowadzonych przez IBRiS 86% Polaków uważa, że znajomość drugiego języka obcego znacznie ułatwiłaby im znalezienie dobrze płatnej pracy. Niestety ta świadomość nie idzie w parze z dalszymi działaniami. Aktywnym uczeniem się drugiego języka obcego może się poszczycić zaledwie 3% badanych. Tymczasem sposobów na naukę języka jest bardzo dużo. Jakie języki warto szczególnie wziąć pod uwagę i jak rozwijać zdolność porozumiewania się nimi?

10.06.2021
Jak negocjować wynagrodzenie?

Strategia negocjacji wymaga znajomości własnych oczekiwań i stawek obowiązujących w danej branży. Warto podejść do zagadnienia w sposób merytoryczny i profesjonalny. Podczas rekrutacji nie mów wprost o tym, jakie zarobki oferuje Twój obecny pracodawca. Unikaj też krytykowania poprzednich miejsc zatrudnienia i funkcjonujących w nich systemów wynagrodzeń. W obecnej pracy również przestrzegaj zasad skutecznych negocjacji, aby zyskać wymarzoną podwyżkę.

27.05.2021
E-learning – na czym polega i jakie są zarobki w tej branży?

Rozwój cyfryzacji, a także sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawiły, że nauczanie przeniosło się głównie do świata internetowego. Z platform e-learningowych korzystają już nie tylko prywatne firmy szkoleniowe, lecz także placówki publiczne. Praca związana z obsługą narzędzi e-learningowych jest więc coraz powszechniej dostępna i coraz bardziej opłacalna.

17.02.2021
Najpopularniejsze języki na rynku pracy – jaki drugi język obcy wybrać?

Polscy pracownicy mają świadomość, że aby dobrze zarabiać, warto znać więcej niż jeden język obcy. Według badań przeprowadzonych przez IBRiS 86% Polaków uważa, że znajomość drugiego języka obcego znacznie ułatwiłaby im znalezienie dobrze płatnej pracy. Niestety ta świadomość nie idzie w parze z dalszymi działaniami. Aktywnym uczeniem się drugiego języka obcego może się poszczycić zaledwie 3% badanych. Tymczasem sposobów na naukę języka jest bardzo dużo. Jakie języki warto szczególnie wziąć pod uwagę i jak rozwijać zdolność porozumiewania się nimi?