7 porad, jak pracować efektywniej

Dzień pracy trwa zwykle 8 godzin. Jak dużo potrafisz zrobić w tym czasie? Brak satysfakcjonujących rezultatów może nie tylko stać się powodem utraty pracy, ale również czynnikiem obniżającym Twoje poczucie własnej wartości. Aby osiągać zadowalające wyniki, dobrze jest racjonalnie planować, uważać na przesadny perfekcjonizm, pozwolić sobie na odpoczynek i wyciągać wnioski ze zdobytych doświadczeń.

Czujesz, że wykonywanie obowiązków zajmuje Ci więcej czasu niż powinno? Masz trudności z dotrzymywaniem terminów, dlatego często zostajesz „po godzinach”? Popraw swoje wyniki. Aby pracować efektywniej:

  • Zadbaj o swój rozwój

Uczestnictwo w szkoleniach nie tylko umożliwia zdobywanie wiedzy fachowej, ale sprzyja również rozwijaniu kompetencji miękkich. Chcąc lepiej wykonywać obowiązki, możesz uczyć się np. zarządzania sobą w czasie.  

  • Trzymaj się planu

Dobrze jest także planować dni, tygodnie i miesiące. Jeśli jasno sformułujesz cele i będziesz wytrwale dążyć do ich realizacji, unikniesz nieprzemyślanych, chaotycznych kroków i osiągniesz satysfakcję. Zyskasz również czas, który będziesz mógł przeznaczyć na odpoczynek albo rozwój.   

  • Korzystaj z pomocy

Łatwiej wywiązywać się z licznych zobowiązań, gdy używa się praktycznych narzędzi, takich jak np. mobilne aplikacje, przypomnienia itd. Warto również delegować obowiązki. Jeśli nie musisz robić czegoś samodzielnie, poproś o pomoc, a na przyszłość przyjmuj tyle zadań, ile możesz wykonać.  

  • Szanuj swój czas

Warto nauczyć się asertywności. Pomaganie współpracownikom jest ważne i potrzebne, ale należy też dbać o swoje sprawy, samopoczucie itp. Aby mądrze wykorzystywać czas, trzeba ustalać priorytety. Dzięki temu w natłoku obowiązków nie zapomnisz o kluczowych kwestiach.  

Asertywność w życiu zawodowym – dlaczego jest ważna?

  • Walcz z perfekcjonizmem

Zawsze można zrobić coś lepiej i dokładniej. Niestety ilość czasu, jaką dysponujesz w pracy, zwykle jest ograniczona. Trzeba więc pracować nie tylko dokładnie, ale również możliwie szybko. Dążenie do ideału w jednej kwestii może skutkować zaniedbywaniem innych spraw.  

  • Zaadaptuj się do warunków

Rozleniwienie przedświąteczne, problemy w życiu osobistym, upały – to przykładowe czynniki, które utrudniają pracę. Aby działać wydajnie, należy pokonywać trudności i akceptować to, czego nie można zmienić. Takie podejście pomaga zachować równowagę.  

6 sprawdzonych sposobów, jak przetrwać wakacje w pracy

  • Wynegocjuj atrakcyjniejsze wynagrodzenie

Zbyt niska pensja albo brak możliwości rozwoju również mogą utrudniać efektywne działanie. Poziom motywacji spada, gdy czujesz się niedoceniony. Zastanów się, jakie warunki byłyby dla Ciebie satysfakcjonujące i przygotuj się do negocjacji.

Jak przygotować się do rozmowy o pieniądzach

Wynagrodzenie i stawka godzinowa - brutto na netto

Oferując wynagrodzenie lub podwyżkę, pracodawca zwykle podaje kwotę brutto, która zostanie pomniejszona o zaliczkę na podatek dochodowy i składki ZUS. Aby obliczyć różnicę pomiędzy płacą brutto i „na rękę”, możesz skorzystać z kalkulatora wynagrodzeń Pracuj.pl: https://zarobki.pracuj.pl/kalkulator-wynagrodzen.