Audytor – co robi i ile zarabia? - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

8900 zł brutto – to przeciętne miesięczne wynagrodzenie audytora w 2018 r. Osoba zatrudniona na tym stanowisku nadzoruje działanie firmy, na przykład na płaszczyźnie organizacyjnej. 

Czym zajmuje się audytor?

Praca audytora polega na kontrolowaniu finansowych i organizacyjnych aspektów funkcjonowania firmy/firm. Osoba działająca w branży FMCG sprawdza, czy w sklepie przestrzega się norm HCCAP; w bankowości ocenia się m.in. modele ryzyka kredytowego itd. Audytor sprawdza również, czy zalecenia wydane po kontroli zostały wdrożone. Na zakończenie kontroli osoba, która ją przeprowadziła, sporządza raport. Czasami pracodawcy oczekują, że audytor będzie opracowywać statystyki. Dane zgromadzone w ten sposób mogą okazać się pomocne w usprawnianiu działania przedsiębiorstwa. Praca w audycie może wiązać się w z częstymi podróżami służbowymi – ważne, by zdawać sobie z tego sprawę przed wyborem zawodu.  

6 zalet pracy w delegacji

Jak zostać audytorem?

Umiejętność radzenia sobie ze stresem to jedna z kluczowych kompetencji w pracy kontrolera. W tym zawodzie liczą się również: 

  • Wyższe wykształcenie i wiedza fachowa 

Przeprowadzenie kontroli wymaga wiedzy zdobytej np. w trakcie studiów na kierunkach takich jak: ekonomia czy finanse. Czasami pracodawcy oczekują również wykształcenia kierunkowego. Przykładowo, w branży farmaceutycznej poszukiwani są absolwenci farmacji itd. Warto zdobyć certyfikat, np. CIA, ACCA lub CFA – w zależności od zakresu kontroli. Niezbędna jest też znajomość aktualnych przepisów prawa.  

  • Umiejętność pracy w zespole

Audytor kontaktuje się m.in. z przedstawicielami kontrolowanych firm, a gdy pracuje w dziale kontroli wewnętrznej – z pracownikami innych działów. Aby współpraca przebiegała bez przeszkód, niezbędne są umiejętności interpersonalne, takie jak np. komunikatywność. 

Umiejętność pracy w zespole – jak o nią dbać?

  • Zdolność logicznego myślenia

Analizując dokumenty, poszukuje się związków przyczynowo-skutkowych. Aby dokładnie przeprowadzić kontrolę, a następnie wydać zalecenia, potrzebna jest zdolność logicznego myślenia. 

Zarobki audytora

8900 zł brutto – tyle w 2018 r. wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie na stanowisku: audytor. Znaczna część pracowników korzystała również z benefitów. Wśród najczęściej przyznawanych dodatków pozapłacowych znajdowały się: dofinansowanie zajęć sportowych (73%), dostęp do prywatnej opieki medycznej (66%), ubezpieczenie na życie (44%), dofinansowanie szkoleń / kursów (41%). Mediana płac na stanowisku asystenta audytora wynosiła 4800 zł brutto (połowa pracowników zarabiała poniżej, a połowa – powyżej tej kwoty). Benefity, jakie otrzymywali zatrudnieni, to np.: dofinansowanie zajęć sportowych (70%), prywatna opieka medyczna (52%), dofinansowanie szkoleń / kursów (35%), dofinansowanie biletów do kina, teatru itd. (21%). 

Jak znane firmy motywują pracowników?

Przedstawione dane stanowią wynik analizy ankiet wypełnionych w 2018 r. przez użytkowników serwisu zarobki.pracuj.pl.  

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 20.07.2019
    Prace interwencyjne – pytania i odpowiedzi

    Prace interwencyjne stanowią jedną z form aktywizacji zawodowej proponowanych przez powiatowe urzędy pracy. Aby skorzystać ze wsparcia, należy uzyskać status osoby bezrobotnej.  

  • 19.07.2019
    PPE i PPK – co warto wiedzieć o programach oszczędnościowych?

    PPE i PPK to formy długotrwałego oszczędzania na cele emerytalne, które realizowane są w firmach. Główną różnicą pomiędzy nimi jest obligatoryjność – pracodawca nie ma obowiązku tworzenia PPE, natomiast jest zobowiązany do stworzenia PPK. Oba rozwiązania służą systematycznemu gromadzeniu środków pieniężnych, które pracownik będzie mógł wykorzystać w określonym wieku.

  • 18.07.2019
    Kasjer bankowy – jak nim zostać?

    Przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych, sprzedaż papierów wartościowych, wymiana walut – to przykładowe zadania, jakie wykonuje kasjer bankowy. Od kandydatów na to stanowisko pracodawcy zwykle oczekują wyższego wykształcenia, zdobytego np. na kierunku: bankowość. 

20.07.2019
Prace interwencyjne – pytania i odpowiedzi

Prace interwencyjne stanowią jedną z form aktywizacji zawodowej proponowanych przez powiatowe urzędy pracy. Aby skorzystać ze wsparcia, należy uzyskać status osoby bezrobotnej.  

19.07.2019
PPE i PPK – co warto wiedzieć o programach oszczędnościowych?

PPE i PPK to formy długotrwałego oszczędzania na cele emerytalne, które realizowane są w firmach. Główną różnicą pomiędzy nimi jest obligatoryjność – pracodawca nie ma obowiązku tworzenia PPE, natomiast jest zobowiązany do stworzenia PPK. Oba rozwiązania służą systematycznemu gromadzeniu środków pieniężnych, które pracownik będzie mógł wykorzystać w określonym wieku.

18.07.2019
Kasjer bankowy – jak nim zostać?

Przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych, sprzedaż papierów wartościowych, wymiana walut – to przykładowe zadania, jakie wykonuje kasjer bankowy. Od kandydatów na to stanowisko pracodawcy zwykle oczekują wyższego wykształcenia, zdobytego np. na kierunku: bankowość. 

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

13.07.2019
10 umiejętności miękkich przydatnych w pracy agenta nieruchomości

Od pośrednika w obrocie nieruchomościami oczekuje się nie tylko znajomości rynku. Wyszukiwanie ofert dostosowanych do potrzeb klientów wymaga inicjatywy i uważności, a komunikatywność i umiejętności organizacyjne są niezbędne podczas spotkań z osobami, które kupują i sprzedają mieszkania.