Call center – jakie trzeba mieć predyspozycje do pracy? - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Kulturalny, opanowany, zaangażowany i zorientowany na cel – taki powinien być konsultant call center. Dodatkowym atutem, który wpływa na wysokość zarobków, jest znajomość języków obcych. 

Praca „na słuchawce” może być zarówno dorywczym, jak i stałym zajęciem. Karierę w telefonicznej obsłudze klienta mogą rozpocząć osoby posiadające cechy i predyspozycje, takie jak:

  • Pogodne usposobienie

Sekret udanej pracy z klientem tkwi m.in. w uśmiechu. Największe znaczenie ma profesjonalizm, potrzebne są także umiejętności sprzedażowe, jednak życzliwe podejście do rozmówcy i poczucie humoru to środki pozwalające zbudować przyjazną atmosferę. 

Poczucie humoru – ważny atut pracownika

  • Umiejętność nawiązywania relacji

W pracy w call center liczą się kompetencje miękkie, np. umiejętność uważnego słuchania rozmówcy. Dobra dykcja też ma znaczenie. Wady wymowy utrudniają rozmowę, co może przekładać się np. na wyniki sprzedaży telefonicznej. 

  • Kultura osobista

Takt i dobre maniery stanowią wyraz szacunku dla rozmówcy. Osoba, która jest życzliwie traktowana przez konsultanta, ma większą ochotę na kontynuowanie rozmowy niż ktoś, komu np. nie pozwala się dojść do słowa.  

  • Empatia 

Może się zdarzyć, że zadzwonisz do klienta w nieodpowiedniej chwili i przerwiesz mu posiłek, drzemkę, pracę itd. Zanim zaczniesz przedstawiać ofertę, upewnij się, że rozmówca może i chce poświęcić Ci swój czas. Jeśli dzwonisz nie w porę, dowiedz się, czy i kiedy mógłbyś odezwać się ponownie. 

  • Opanowanie

Jeśli pracujesz w firmie windykacyjnej i kontaktujesz się z dłużnikami, możesz doświadczać nieprzyjemnych sytuacji. Ważne, by nie reagować agresją na agresję, ale zachować spokój, mimo że np. rozmówca krzyczy. 

  • Komunikatywność

Chcemy słuchać ludzi, którzy mówią ciekawie i sprawiają, że angażujemy się w ich opowieści. Jeśli często słyszysz od osób z Twojego otoczenia, że jesteś świetnym gawędziarzem i przyjemnie się Ciebie słucha, warto wykorzystać swój talent, np. w sprzedaży. 

Jak opowiedzieć o sobie na rozmowie kwalifikacyjnej?

Ważne, żebyś rozwijał cechy i talenty, które wykorzystujesz w życiu zawodowym. Dzięki temu zaczniesz osiągać coraz bardziej satysfakcjonujące wyniki.  

Call center – stawki

Kwalifikacje, doświadczenie, wielkość i lokalizacja firmy, znajomość języków obcych – to przykładowe czynniki wpływające na wysokość zarobków. W 2018 r. poziom płac w telefonicznej obsłudze klienta zależał m.in. od stanowiska. Mediana wynagrodzeń, czyli wartość środkowa, wynosiła:

  • Konsultant call center – 3700 zł brutto
  • Telefoniczny doradca klienta – 3800 zł brutto
  • Windykator telefoniczny – 4300 zł brutto
  • Konsultant call center (biegły język obcy) – 5400 zł brutto
  • Teamleader in Customer Service – 6700 zł brutto

Jak wygląda ścieżka kariery w call center?

Przedstawione kwoty zostały ustalone na podstawie analizy ankiet wypełnionych w 2018 r. przez użytkowników serwisu zarobki.pracuj.pl.  

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 20.07.2019
    Prace interwencyjne – pytania i odpowiedzi

    Prace interwencyjne stanowią jedną z form aktywizacji zawodowej proponowanych przez powiatowe urzędy pracy. Aby skorzystać ze wsparcia, należy uzyskać status osoby bezrobotnej.  

  • 19.07.2019
    PPE i PPK – co warto wiedzieć o programach oszczędnościowych?

    PPE i PPK to formy długotrwałego oszczędzania na cele emerytalne, które realizowane są w firmach. Główną różnicą pomiędzy nimi jest obligatoryjność – pracodawca nie ma obowiązku tworzenia PPE, natomiast jest zobowiązany do stworzenia PPK. Oba rozwiązania służą systematycznemu gromadzeniu środków pieniężnych, które pracownik będzie mógł wykorzystać w określonym wieku.

  • 18.07.2019
    Kasjer bankowy – jak nim zostać?

    Przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych, sprzedaż papierów wartościowych, wymiana walut – to przykładowe zadania, jakie wykonuje kasjer bankowy. Od kandydatów na to stanowisko pracodawcy zwykle oczekują wyższego wykształcenia, zdobytego np. na kierunku: bankowość. 

20.07.2019
Prace interwencyjne – pytania i odpowiedzi

Prace interwencyjne stanowią jedną z form aktywizacji zawodowej proponowanych przez powiatowe urzędy pracy. Aby skorzystać ze wsparcia, należy uzyskać status osoby bezrobotnej.  

19.07.2019
PPE i PPK – co warto wiedzieć o programach oszczędnościowych?

PPE i PPK to formy długotrwałego oszczędzania na cele emerytalne, które realizowane są w firmach. Główną różnicą pomiędzy nimi jest obligatoryjność – pracodawca nie ma obowiązku tworzenia PPE, natomiast jest zobowiązany do stworzenia PPK. Oba rozwiązania służą systematycznemu gromadzeniu środków pieniężnych, które pracownik będzie mógł wykorzystać w określonym wieku.

18.07.2019
Kasjer bankowy – jak nim zostać?

Przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych, sprzedaż papierów wartościowych, wymiana walut – to przykładowe zadania, jakie wykonuje kasjer bankowy. Od kandydatów na to stanowisko pracodawcy zwykle oczekują wyższego wykształcenia, zdobytego np. na kierunku: bankowość. 

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

  • 17.07.2019
    Audytor – co robi i ile zarabia?

    8900 zł brutto – to przeciętne miesięczne wynagrodzenie audytora w 2018 r. Osoba zatrudniona na tym stanowisku nadzoruje działanie firmy, na przykład na płaszczyźnie organizacyjnej. 

  • 13.07.2019
    10 umiejętności miękkich przydatnych w pracy agenta nieruchomości

    Od pośrednika w obrocie nieruchomościami oczekuje się nie tylko znajomości rynku. Wyszukiwanie ofert dostosowanych do potrzeb klientów wymaga inicjatywy i uważności, a komunikatywność i umiejętności organizacyjne są niezbędne podczas spotkań z osobami, które kupują i sprzedają mieszkania. 

17.07.2019
Audytor – co robi i ile zarabia?

8900 zł brutto – to przeciętne miesięczne wynagrodzenie audytora w 2018 r. Osoba zatrudniona na tym stanowisku nadzoruje działanie firmy, na przykład na płaszczyźnie organizacyjnej. 

13.07.2019
10 umiejętności miękkich przydatnych w pracy agenta nieruchomości

Od pośrednika w obrocie nieruchomościami oczekuje się nie tylko znajomości rynku. Wyszukiwanie ofert dostosowanych do potrzeb klientów wymaga inicjatywy i uważności, a komunikatywność i umiejętności organizacyjne są niezbędne podczas spotkań z osobami, które kupują i sprzedają mieszkania.