Call center – jakie trzeba mieć predyspozycje do pracy? - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Kulturalny, opanowany, zaangażowany i zorientowany na cel – taki powinien być konsultant call center. Dodatkowym atutem, który wpływa na wysokość zarobków, jest znajomość języków obcych. 

Praca „na słuchawce” może być zarówno dorywczym, jak i stałym zajęciem. Karierę w telefonicznej obsłudze klienta mogą rozpocząć osoby posiadające cechy i predyspozycje, takie jak:

  • Pogodne usposobienie

Sekret udanej pracy z klientem tkwi m.in. w uśmiechu. Największe znaczenie ma profesjonalizm, potrzebne są także umiejętności sprzedażowe, jednak życzliwe podejście do rozmówcy i poczucie humoru to środki pozwalające zbudować przyjazną atmosferę. 

Poczucie humoru – ważny atut pracownika

  • Umiejętność nawiązywania relacji

W pracy w call center liczą się kompetencje miękkie, np. umiejętność uważnego słuchania rozmówcy. Dobra dykcja też ma znaczenie. Wady wymowy utrudniają rozmowę, co może przekładać się np. na wyniki sprzedaży telefonicznej. 

  • Kultura osobista

Takt i dobre maniery stanowią wyraz szacunku dla rozmówcy. Osoba, która jest życzliwie traktowana przez konsultanta, ma większą ochotę na kontynuowanie rozmowy niż ktoś, komu np. nie pozwala się dojść do słowa.  

  • Empatia 

Może się zdarzyć, że zadzwonisz do klienta w nieodpowiedniej chwili i przerwiesz mu posiłek, drzemkę, pracę itd. Zanim zaczniesz przedstawiać ofertę, upewnij się, że rozmówca może i chce poświęcić Ci swój czas. Jeśli dzwonisz nie w porę, dowiedz się, czy i kiedy mógłbyś odezwać się ponownie. 

  • Opanowanie

Jeśli pracujesz w firmie windykacyjnej i kontaktujesz się z dłużnikami, możesz doświadczać nieprzyjemnych sytuacji. Ważne, by nie reagować agresją na agresję, ale zachować spokój, mimo że np. rozmówca krzyczy. 

  • Komunikatywność

Chcemy słuchać ludzi, którzy mówią ciekawie i sprawiają, że angażujemy się w ich opowieści. Jeśli często słyszysz od osób z Twojego otoczenia, że jesteś świetnym gawędziarzem i przyjemnie się Ciebie słucha, warto wykorzystać swój talent, np. w sprzedaży. 

Jak opowiedzieć o sobie na rozmowie kwalifikacyjnej?

Ważne, żebyś rozwijał cechy i talenty, które wykorzystujesz w życiu zawodowym. Dzięki temu zaczniesz osiągać coraz bardziej satysfakcjonujące wyniki.  

Call center – stawki

Kwalifikacje, doświadczenie, wielkość i lokalizacja firmy, znajomość języków obcych – to przykładowe czynniki wpływające na wysokość zarobków. W 2018 r. poziom płac w telefonicznej obsłudze klienta zależał m.in. od stanowiska. Mediana wynagrodzeń, czyli wartość środkowa, wynosiła:

  • Konsultant call center – 3700 zł brutto
  • Telefoniczny doradca klienta – 3800 zł brutto
  • Windykator telefoniczny – 4300 zł brutto
  • Konsultant call center (biegły język obcy) – 5400 zł brutto
  • Teamleader in Customer Service – 6700 zł brutto

Jak wygląda ścieżka kariery w call center?

Przedstawione kwoty zostały ustalone na podstawie analizy ankiet wypełnionych w 2018 r. przez użytkowników serwisu zarobki.pracuj.pl.  

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 02.09.2019
    Ile zarabia i czym zajmuje się purchasing manager?

    Do najważniejszych obowiązków purchasing managera należy opracowywanie strategii zakupowej przedsiębiorstwa. Osoba pracująca na tym stanowisku powinna wyróżniać się wiedzą z zakresu ekonomii, jak również umiejętnością zarządzania zespołem.  Zarobki uzależnione są nie tylko od wielkości firmy i branży, ale też od liczby podwładnych.

  • 01.09.2019
    Ile zarabia i czym się zajmuje inżynier mechanik?

    Inżynier mechanik to osoba, która ukończyła studia wyższe na kierunku: mechanika. Po zdobyciu takiego wykształcenia można rozwijać się zawodowo jako konstruktor maszyn i urządzeń lub inżynier produkcyjny. W tym zawodzie liczy się nie tylko wiedza teoretyczna z zakresu matematyki, fizyki i innych przedmiotów ścisłych, ale również analityczny umysł i zainteresowanie obszarem nowoczesnych technologii. 

02.09.2019
Ile zarabia i czym zajmuje się purchasing manager?

Do najważniejszych obowiązków purchasing managera należy opracowywanie strategii zakupowej przedsiębiorstwa. Osoba pracująca na tym stanowisku powinna wyróżniać się wiedzą z zakresu ekonomii, jak również umiejętnością zarządzania zespołem.  Zarobki uzależnione są nie tylko od wielkości firmy i branży, ale też od liczby podwładnych.

01.09.2019
Ile zarabia i czym się zajmuje inżynier mechanik?

Inżynier mechanik to osoba, która ukończyła studia wyższe na kierunku: mechanika. Po zdobyciu takiego wykształcenia można rozwijać się zawodowo jako konstruktor maszyn i urządzeń lub inżynier produkcyjny. W tym zawodzie liczy się nie tylko wiedza teoretyczna z zakresu matematyki, fizyki i innych przedmiotów ścisłych, ale również analityczny umysł i zainteresowanie obszarem nowoczesnych technologii. 

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

  • 06.09.2019
    Umowy dla osób do 26. roku życia. Sprawdź, ile zarobisz po zmianie ustawy

    Zleceniobiorcy do 26 roku życia, którzy posiadają status ucznia lub studenta, są zwolnieni ze składek ZUS. Taki przywilej nie przysługuje innym grupom zatrudnionych. W wyniku zmiany ustawy o podatku dochodowym wzrośnie wynagrodzenie netto wielu młodych wykonawców zleceń i pracowników etatowych, ponieważ nie będzie pomniejszane o zaliczkę na podatek dochodowy.

  • 22.08.2019
    Specjalista SEO – jak nim zostać?

    Aby móc objąć stanowisko specjalisty SEO, trzeba posiadać wiele umiejętności technicznych i specjalistyczną wiedzę, którą zdobywa się przede wszystkim na drodze doświadczenia. Prawdziwi entuzjaści tej dziedziny śledzą zmieniające się trendy i są na bieżąco z pojawiającymi się narzędziami kreacji w Internecie. 

  • 22.08.2019
    Praca zmianowa – co musi zapewnić Ci pracodawca?

    Praca zmianowa ma swoje zalety, ale wiąże się też z wyrzeczeniami i obciążeniem organizmu. Konieczność dostosowywania się do zmieniających się godzin pracy potrafi być stresująca, dlatego pracodawca powinien zapewnić podwładnym odpowiednie warunki.

06.09.2019
Umowy dla osób do 26. roku życia. Sprawdź, ile zarobisz po zmianie ustawy

Zleceniobiorcy do 26 roku życia, którzy posiadają status ucznia lub studenta, są zwolnieni ze składek ZUS. Taki przywilej nie przysługuje innym grupom zatrudnionych. W wyniku zmiany ustawy o podatku dochodowym wzrośnie wynagrodzenie netto wielu młodych wykonawców zleceń i pracowników etatowych, ponieważ nie będzie pomniejszane o zaliczkę na podatek dochodowy.

22.08.2019
Specjalista SEO – jak nim zostać?

Aby móc objąć stanowisko specjalisty SEO, trzeba posiadać wiele umiejętności technicznych i specjalistyczną wiedzę, którą zdobywa się przede wszystkim na drodze doświadczenia. Prawdziwi entuzjaści tej dziedziny śledzą zmieniające się trendy i są na bieżąco z pojawiającymi się narzędziami kreacji w Internecie. 

22.08.2019
Praca zmianowa – co musi zapewnić Ci pracodawca?

Praca zmianowa ma swoje zalety, ale wiąże się też z wyrzeczeniami i obciążeniem organizmu. Konieczność dostosowywania się do zmieniających się godzin pracy potrafi być stresująca, dlatego pracodawca powinien zapewnić podwładnym odpowiednie warunki.