Call center – jakie trzeba mieć predyspozycje do pracy? - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Kulturalny, opanowany, zaangażowany i zorientowany na cel – taki powinien być konsultant call center. Dodatkowym atutem, który wpływa na wysokość zarobków, jest znajomość języków obcych. 

Praca „na słuchawce” może być zarówno dorywczym, jak i stałym zajęciem. Karierę w telefonicznej obsłudze klienta mogą rozpocząć osoby posiadające cechy i predyspozycje, takie jak:

  • Pogodne usposobienie

Sekret udanej pracy z klientem tkwi m.in. w uśmiechu. Największe znaczenie ma profesjonalizm, potrzebne są także umiejętności sprzedażowe, jednak życzliwe podejście do rozmówcy i poczucie humoru to środki pozwalające zbudować przyjazną atmosferę. 

Poczucie humoru – ważny atut pracownika

  • Umiejętność nawiązywania relacji

W pracy w call center liczą się kompetencje miękkie, np. umiejętność uważnego słuchania rozmówcy. Dobra dykcja też ma znaczenie. Wady wymowy utrudniają rozmowę, co może przekładać się np. na wyniki sprzedaży telefonicznej. 

  • Kultura osobista

Takt i dobre maniery stanowią wyraz szacunku dla rozmówcy. Osoba, która jest życzliwie traktowana przez konsultanta, ma większą ochotę na kontynuowanie rozmowy niż ktoś, komu np. nie pozwala się dojść do słowa.  

  • Empatia 

Może się zdarzyć, że zadzwonisz do klienta w nieodpowiedniej chwili i przerwiesz mu posiłek, drzemkę, pracę itd. Zanim zaczniesz przedstawiać ofertę, upewnij się, że rozmówca może i chce poświęcić Ci swój czas. Jeśli dzwonisz nie w porę, dowiedz się, czy i kiedy mógłbyś odezwać się ponownie. 

  • Opanowanie

Jeśli pracujesz w firmie windykacyjnej i kontaktujesz się z dłużnikami, możesz doświadczać nieprzyjemnych sytuacji. Ważne, by nie reagować agresją na agresję, ale zachować spokój, mimo że np. rozmówca krzyczy. 

  • Komunikatywność

Chcemy słuchać ludzi, którzy mówią ciekawie i sprawiają, że angażujemy się w ich opowieści. Jeśli często słyszysz od osób z Twojego otoczenia, że jesteś świetnym gawędziarzem i przyjemnie się Ciebie słucha, warto wykorzystać swój talent, np. w sprzedaży. 

Jak opowiedzieć o sobie na rozmowie kwalifikacyjnej?

Ważne, żebyś rozwijał cechy i talenty, które wykorzystujesz w życiu zawodowym. Dzięki temu zaczniesz osiągać coraz bardziej satysfakcjonujące wyniki.  

Call center – stawki

Kwalifikacje, doświadczenie, wielkość i lokalizacja firmy, znajomość języków obcych – to przykładowe czynniki wpływające na wysokość zarobków. W 2018 r. poziom płac w telefonicznej obsłudze klienta zależał m.in. od stanowiska. Mediana wynagrodzeń, czyli wartość środkowa, wynosiła:

  • Konsultant call center – 3700 zł brutto
  • Telefoniczny doradca klienta – 3800 zł brutto
  • Windykator telefoniczny – 4300 zł brutto
  • Konsultant call center (biegły język obcy) – 5400 zł brutto
  • Teamleader in Customer Service – 6700 zł brutto

Jak wygląda ścieżka kariery w call center?

Przedstawione kwoty zostały ustalone na podstawie analizy ankiet wypełnionych w 2018 r. przez użytkowników serwisu zarobki.pracuj.pl.  

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 06.04.2020
    Zmiany na liście 100 najbogatszych Polaków 2020

    Publikacja listy 100 najbogatszych Polaków „Forbesa” co roku budzi spore emocje. W tym roku na liście zabrakło znanych osobowości, takich jak Mariusz Walter czy Tadeusz Chmiel. Po raz kolejny na pierwszym miejscu w rankingu pojawił się Michał Sołowow.

  • 13.11.2019
    Zarobki w województwie świętokrzyskim – przegląd

    Województwo świętokrzyskie jest na 14. miejscu pod względem przeciętnej wysokości wynagrodzenia w Polsce (dane GUS za 2017 r). Z ankiet przeprowadzonych przez Pracuj.pl wynika, że mediana zarobków na obszarze podległym wojewodzie świętokrzyskiemu wynosi 3,8 tys. zł brutto miesięcznie.

06.04.2020
Zmiany na liście 100 najbogatszych Polaków 2020

Publikacja listy 100 najbogatszych Polaków „Forbesa” co roku budzi spore emocje. W tym roku na liście zabrakło znanych osobowości, takich jak Mariusz Walter czy Tadeusz Chmiel. Po raz kolejny na pierwszym miejscu w rankingu pojawił się Michał Sołowow.

13.11.2019
Zarobki w województwie świętokrzyskim – przegląd

Województwo świętokrzyskie jest na 14. miejscu pod względem przeciętnej wysokości wynagrodzenia w Polsce (dane GUS za 2017 r). Z ankiet przeprowadzonych przez Pracuj.pl wynika, że mediana zarobków na obszarze podległym wojewodzie świętokrzyskiemu wynosi 3,8 tys. zł brutto miesięcznie.

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

06.04.2020
Zarządzanie czasem w pracy – jak zwiększyć efektywność i zarobki?

Jeśli chcesz wykonywać zadania sprawniej i efektywniej, sięgnij po sprawdzone techniki. Czas jest zasobem, którego nie można odzyskać, dlatego tak ważne jest, by umieć dobrze go wykorzystywać. Zastosuj na przykład metodę ALPEN, prawo Parkinsona albo koncepcję SMART. A na początek… „zjedz tę żabę”!

19.02.2020
Awans – jakie korzyści może zaproponować Ci pracodawca?

Awans oznacza zmianę stanowiska na bardziej korzystne z perspektywy pracownika. Zazwyczaj kojarzy nam się z otrzymywaniem wyższego wynagrodzenia. Poza lepszą pensją pracodawca może zaoferować nam między innymi zdobycie dodatkowych kompetencji.