Zastanawiasz się, czy aplikować na stanowisko pracownika call center? Kwalifikacje zwykle nie są wymagane. Warsztat pracy zdobywa się w trakcie szkolenia zorganizowanego przez pracodawcę. To korzystne rozwiązanie dla osób, które stawiają pierwsze kroki na rynku pracy i chcą zarabiać, a także rozwijać kompetencje miękkie.
Doświadczenie zawodowe to jeden z istotniejszych elementów CV. Cechy i kompetencje, które zdobywasz i rozwijasz w pracy konsultanta, to na przykład:
Rozmowy, jakie odbywa się podczas pracy w call center, nie zawsze są miłe. Zdarzają się klienci, którzy zachowują się nieprzyjemnie i niegrzecznie. Mimo trudności pracownik powinien postępować profesjonalnie.
Aby sprzedać przez telefon produkt czy usługę albo rozwiązać problem osoby dzwoniącej na infolinię, trzeba uważnie słuchać i posiadać umiejętność formułowania jasnych komunikatów.
5 sposobów na rozwijanie komunikatywności
- Umiejętności negocjacyjne
Skuteczna sprzedaż wymaga również znajomości technik negocjacyjnych. Zdobywa się ją podczas szkoleń organizowanych w firmie, a rozwija – w praktyce, rozmawiając z klientami.
Konsultanci call center realizują cele sprzedażowe. Skuteczność, jaką osiągają, decyduje o wysokości wynagrodzenia. Najefektywniejsi pracownicy mogą liczyć nie tylko na premie, ale również na dodatkowe formy gratyfikacji, np. bony towarowe, bilety na wydarzenia kulturalne itd.
Realizacja części projektów wymaga współpracy. Praca zespołowa sprzyja zawieraniu wartościowych znajomości i rozwijaniu różnych umiejętności.
10 zasad pracy w zespole
Osoba, która podejmuje pracę zarobkową, uczy się odpowiedzialności, punktualności itp. Zaniedbywanie obowiązków może pociągać za sobą poważne konsekwencje, jak np. utrata źródła dochodu.
- Umiejętność łączenia różnych zadań
Konsultant call center to stanowisko często zajmowane przez młodych ludzi, np. uczniów i studentów. Konieczność godzenia nauki z aktywnością zawodową wymaga dobrej organizacji i samodyscypliny.
Kompetencje miękkie zdobyte podczas pracy w call center pomagają w karierze. Konsultant telefoniczny to stanowisko, którym warto zainteresować się na początku drogi zawodowej.
Takiego pracownika chcemy na pokładzie!
Call center – zarobki
3500 zł brutto – tyle w 2017 r. wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie konsultanta call center. 85% zatrudnionych wykonywało obowiązki na podstawie umowy o pracę.
Ile zarabia konsultant call center?
Zarobki konsultantów były zróżnicowane nie tylko ze względu na rodzaj umowy. Zależały także od uzyskiwanych wyników. 51% pracowników regularnie otrzymywało premie. Konsultanci call center - biegle posługujący się językiem obcym - zarabiali przeciętnie 5000 zł brutto.
6 form wynagradzania pracowników