Czego może nauczyć Cię praca w call center?

Zastanawiasz się, czy aplikować na stanowisko pracownika call center? Kwalifikacje zwykle nie są wymagane. Warsztat pracy zdobywa się w trakcie szkolenia zorganizowanego przez pracodawcę. To korzystne rozwiązanie dla osób, które stawiają pierwsze kroki na rynku pracy i chcą zarabiać, a także rozwijać kompetencje miękkie.

Doświadczenie zawodowe to jeden z istotniejszych elementów CV. Cechy i kompetencje, które zdobywasz i rozwijasz w pracy konsultanta, to na przykład:

  • Cierpliwość i opanowanie

Rozmowy, jakie odbywa się podczas pracy w call center, nie zawsze są miłe. Zdarzają się klienci, którzy zachowują się nieprzyjemnie i niegrzecznie. Mimo trudności pracownik powinien postępować profesjonalnie.

  • Komunikatywność

Aby sprzedać przez telefon produkt czy usługę albo rozwiązać problem osoby dzwoniącej na infolinię, trzeba uważnie słuchać i posiadać umiejętność formułowania jasnych komunikatów.  

5 sposobów na rozwijanie komunikatywności

  • Umiejętności negocjacyjne

Skuteczna sprzedaż wymaga również znajomości technik negocjacyjnych. Zdobywa się ją podczas szkoleń organizowanych w firmie, a rozwija – w praktyce, rozmawiając z klientami.

  • Nastawienie na cel

Konsultanci call center realizują cele sprzedażowe. Skuteczność, jaką osiągają, decyduje o wysokości wynagrodzenia. Najefektywniejsi pracownicy mogą liczyć nie tylko na premie, ale również na dodatkowe formy gratyfikacji, np. bony towarowe, bilety na wydarzenia kulturalne itd.

  • Umiejętność współpracy

Realizacja części projektów wymaga współpracy. Praca zespołowa sprzyja zawieraniu wartościowych znajomości i rozwijaniu różnych umiejętności.

10 zasad pracy w zespole

  • Odpowiedzialność

Osoba, która podejmuje pracę zarobkową, uczy się odpowiedzialności, punktualności itp. Zaniedbywanie obowiązków może pociągać za sobą poważne konsekwencje, jak np. utrata źródła dochodu.   

  • Umiejętność łączenia różnych zadań

Konsultant call center to stanowisko często zajmowane przez młodych ludzi, np. uczniów i studentów. Konieczność godzenia nauki z aktywnością zawodową wymaga dobrej organizacji i samodyscypliny.

Kompetencje miękkie zdobyte podczas pracy w call center pomagają w karierze. Konsultant telefoniczny to stanowisko, którym warto zainteresować się na początku drogi zawodowej.  

Takiego pracownika chcemy na pokładzie!

Call center – zarobki

3500 zł brutto – tyle w 2017 r. wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie konsultanta call center. 85% zatrudnionych wykonywało obowiązki na podstawie umowy o pracę.

Ile zarabia konsultant call center?

Zarobki konsultantów były zróżnicowane nie tylko ze względu na rodzaj umowy. Zależały także od uzyskiwanych wyników. 51% pracowników regularnie otrzymywało premie. Konsultanci call center - biegle posługujący się językiem obcym - zarabiali przeciętnie 5000 zł brutto.

6 form wynagradzania pracowników