Czego może nauczyć Cię praca w call center? - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Zastanawiasz się, czy aplikować na stanowisko pracownika call center? Kwalifikacje zwykle nie są wymagane. Warsztat pracy zdobywa się w trakcie szkolenia zorganizowanego przez pracodawcę. To korzystne rozwiązanie dla osób, które stawiają pierwsze kroki na rynku pracy i chcą zarabiać, a także rozwijać kompetencje miękkie.

Doświadczenie zawodowe to jeden z istotniejszych elementów CV. Cechy i kompetencje, które zdobywasz i rozwijasz w pracy konsultanta, to na przykład:

  • Cierpliwość i opanowanie

Rozmowy, jakie odbywa się podczas pracy w call center, nie zawsze są miłe. Zdarzają się klienci, którzy zachowują się nieprzyjemnie i niegrzecznie. Mimo trudności pracownik powinien postępować profesjonalnie.

  • Komunikatywność

Aby sprzedać przez telefon produkt czy usługę albo rozwiązać problem osoby dzwoniącej na infolinię, trzeba uważnie słuchać i posiadać umiejętność formułowania jasnych komunikatów.  

5 sposobów na rozwijanie komunikatywności

  • Umiejętności negocjacyjne

Skuteczna sprzedaż wymaga również znajomości technik negocjacyjnych. Zdobywa się ją podczas szkoleń organizowanych w firmie, a rozwija – w praktyce, rozmawiając z klientami.

  • Nastawienie na cel

Konsultanci call center realizują cele sprzedażowe. Skuteczność, jaką osiągają, decyduje o wysokości wynagrodzenia. Najefektywniejsi pracownicy mogą liczyć nie tylko na premie, ale również na dodatkowe formy gratyfikacji, np. bony towarowe, bilety na wydarzenia kulturalne itd.

  • Umiejętność współpracy

Realizacja części projektów wymaga współpracy. Praca zespołowa sprzyja zawieraniu wartościowych znajomości i rozwijaniu różnych umiejętności.

10 zasad pracy w zespole

  • Odpowiedzialność

Osoba, która podejmuje pracę zarobkową, uczy się odpowiedzialności, punktualności itp. Zaniedbywanie obowiązków może pociągać za sobą poważne konsekwencje, jak np. utrata źródła dochodu.   

  • Umiejętność łączenia różnych zadań

Konsultant call center to stanowisko często zajmowane przez młodych ludzi, np. uczniów i studentów. Konieczność godzenia nauki z aktywnością zawodową wymaga dobrej organizacji i samodyscypliny.

Kompetencje miękkie zdobyte podczas pracy w call center pomagają w karierze. Konsultant telefoniczny to stanowisko, którym warto zainteresować się na początku drogi zawodowej.  

Takiego pracownika chcemy na pokładzie!

Call center – zarobki

3500 zł brutto – tyle w 2017 r. wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie konsultanta call center. 85% zatrudnionych wykonywało obowiązki na podstawie umowy o pracę.

Ile zarabia konsultant call center?

Zarobki konsultantów były zróżnicowane nie tylko ze względu na rodzaj umowy. Zależały także od uzyskiwanych wyników. 51% pracowników regularnie otrzymywało premie. Konsultanci call center - biegle posługujący się językiem obcym - zarabiali przeciętnie 5000 zł brutto.

6 form wynagradzania pracowników

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 06.07.2018
    7 zadań rady nadzorczej

    Rady nadzorcze występują w spółkach: akcyjnych, komandytowo-akcyjnych i z ograniczoną odpowiedzialnością. Ich członkowie są wybierani przez walne zgromadzenie. Rada zajmuje się m.in. nadzorowaniem działalności spółki, a także zatwierdzaniem rocznych planów.

  • 23.12.2019
    Bilans zysków… z pracy – sprawdź, czy zarabiasz odpowiednio

    Satysfakcjonujące zarobki to jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy jesteśmy zadowoleni z pracy. Co zrobić, jeśli mamy poczucie, że nasza pensja jest niewspółmierna do wysiłków, kompetencji i zaangażowania? Najlepiej sprawdzić, na jakie warunki finansowe i pozapłacowe mogą liczyć specjaliści pracujący na takim samym stanowisku.

  • 09.12.2019
    Jak zarabiać więcej w nowym roku?

    „W nowym roku będę więcej zarabiać!” – co roku powtarzamy sobie to postanowienie jak mantrę, jednak nie każdemu udaje się z tego zobowiązania wobec samego siebie wywiązać. Aby ta deklaracja nie pozostała jedynie w sferze marzeń, warto podjąć konkretne działania, które mogą nas zbliżyć do realizacji tego celu. Zmiana pracy to jeden z bardziej skutecznych sposobów na osiągnięcie wyższego wynagrodzenia.

06.07.2018
7 zadań rady nadzorczej

Rady nadzorcze występują w spółkach: akcyjnych, komandytowo-akcyjnych i z ograniczoną odpowiedzialnością. Ich członkowie są wybierani przez walne zgromadzenie. Rada zajmuje się m.in. nadzorowaniem działalności spółki, a także zatwierdzaniem rocznych planów.

23.12.2019
Bilans zysków… z pracy – sprawdź, czy zarabiasz odpowiednio

Satysfakcjonujące zarobki to jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy jesteśmy zadowoleni z pracy. Co zrobić, jeśli mamy poczucie, że nasza pensja jest niewspółmierna do wysiłków, kompetencji i zaangażowania? Najlepiej sprawdzić, na jakie warunki finansowe i pozapłacowe mogą liczyć specjaliści pracujący na takim samym stanowisku.

09.12.2019
Jak zarabiać więcej w nowym roku?

„W nowym roku będę więcej zarabiać!” – co roku powtarzamy sobie to postanowienie jak mantrę, jednak nie każdemu udaje się z tego zobowiązania wobec samego siebie wywiązać. Aby ta deklaracja nie pozostała jedynie w sferze marzeń, warto podjąć konkretne działania, które mogą nas zbliżyć do realizacji tego celu. Zmiana pracy to jeden z bardziej skutecznych sposobów na osiągnięcie wyższego wynagrodzenia.

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

06.04.2020
Zarządzanie czasem w pracy – jak zwiększyć efektywność i zarobki?

Jeśli chcesz wykonywać zadania sprawniej i efektywniej, sięgnij po sprawdzone techniki. Czas jest zasobem, którego nie można odzyskać, dlatego tak ważne jest, by umieć dobrze go wykorzystywać. Zastosuj na przykład metodę ALPEN, prawo Parkinsona albo koncepcję SMART. A na początek… „zjedz tę żabę”!

19.02.2020
Awans – jakie korzyści może zaproponować Ci pracodawca?

Awans oznacza zmianę stanowiska na bardziej korzystne z perspektywy pracownika. Zazwyczaj kojarzy nam się z otrzymywaniem wyższego wynagrodzenia. Poza lepszą pensją pracodawca może zaoferować nam między innymi zdobycie dodatkowych kompetencji.