Specjalista ds. employer brandingu – zawód przyszłości

Jak przyciągnąć talenty? Co jest ważne dla osób, które szukają zatrudnienia? Pracodawcy są coraz bardziej świadomi tego, jak istotną rolę odgrywa budowanie przyjaznego wizerunku. Taki trend powoduje wzrost zapotrzebowania na specjalistów, którzy będą zajmować się komunikacją z kandydatami i pracownikami.

Bezrobocie w Polsce systematycznie maleje. Pod koniec września 2018 r. w urzędach pracy było zarejestrowanych 948,9 tys. osób, a w analogicznym okresie poprzedniego roku – 1,2 mln. Tak wynika z danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Zapotrzebowanie na pracowników jest widoczne w wielu branżach. To sprawia, że pracodawcy oferują znacznie więcej niż minimalne wynagrodzenie miesięczne. Specjaliści mogą liczyć nie tylko na atrakcyjne zarobki, ale również na dodatki do pensji, takie jak np. pakiety medyczne, dofinansowanie szkoleń, dłuższy płatny urlop, możliwość wykonywania pracy zdalnie itd.     

Spadek bezrobocia w sierpniu 2018 r.

Wizerunek pracodawcy – dlaczego ma znaczenie?

Firmy, które chcą zatrudnić najlepszych fachowców, powinny posiadać nienaganną opinię. Specjaliści ds. employer brandingu dbają o markę pracodawcy i prowadzą kampanie wizerunkowe, chcąc zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku pracy i przyciągnąć wykwalifikowanych kandydatów. Instrumenty, które wpływają na atrakcyjność zatrudnienia, to m.in. możliwość rozwoju (jasna ścieżka kariery, dofinansowanie szkoleń itp.), system premiowania oraz atmosfera i kultura organizacyjna.       

Ważne sygnały jak rozpoznać rzetelnego pracodawcę

Kwalifikacje specjalisty z zakresu employer brandingu

Employer branding to mieszanka HR i marketingu. W tym zawodzie niezbędna jest wiedza psychologiczna, ponieważ specjalista powinien trafnie identyfikować potrzeby i oczekiwania przedstawicieli konkretnej grupy wiekowej lub zawodowej. Pracodawcy oczekują również doświadczenia w organizacji kampanii wizerunkowych i znajomości rynku mediów.

6 kroków do zbudowania marki osobistej

Specjalista ds. employer brandingu powinien trzymać rękę na pulsie i na bieżąco śledzić, co dzieje się w świecie marketingu i reklamy. Inne kompetencje miękkie, które pomagają dobrze wykonywać obowiązki, to kreatywność, podzielność uwagi i dokładność. Niezbędne są także umiejętności interpersonalne, a w szczególności empatia, która pozwala zrozumieć i zaspokoić potrzeby kandydatów. Kompetencje związane z budowaniem wizerunku firmy można zdobyć m.in. podczas studiów podyplomowych. Absolwent kierunku: employer branding potrafi np. budować strategię wizerunkową, dbać o komunikację wewnętrzną w firmie, a także zarządzać różnorodnością. Taka osoba może pracować w działach HR, firmach marketingowych i agencjach doradztwa personalnego.

Oferty pracy dla specjalisty ds. employer brandingu znajdziesz tutaj.