Specjalista SEO – jak nim zostać? - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Aby móc objąć stanowisko specjalisty SEO, trzeba posiadać wiele umiejętności technicznych i specjalistyczną wiedzę, którą zdobywa się przede wszystkim na drodze doświadczenia. Prawdziwi entuzjaści tej dziedziny śledzą zmieniające się trendy i są na bieżąco z pojawiającymi się narzędziami kreacji w Internecie. 

Kim jest specjalista SEO i co należy do jego głównych zadań?

Specjaliści, którzy zajmują się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych, nie mogą narzekać na brak ofert pracy. Od ich umiejętności i wiedzy zależy, czy strona firmy lub organizacji, która się do nich zgłasza, będzie odpowiednio wypromowana. To z kolei bezpośrednio przekłada się na możliwość dotarcia do maksymalnie dużego grona potencjalnych klientów. Do codziennych zadań należą:

  • analiza postępów związanych z pozycjonowaniem stron klientów i sprawdzanie ich pozycji w wyszukiwarkach,
  • analiza konkurencji,
  • monitorowanie ruchu na stronie,
  • wyszukiwanie nisz tematycznych,
  • dbanie o dostarczanie odpowiednich treści dla strony,
  • uczestniczenie w opracowywaniu strategii marketingowych.

9 kreatywnych prac przez internet

Jak zdobyć odpowiednie kwalifikacje?

Każdy, kto planuje rozwijać się w dziedzinie SEO, powinien pomyśleć o zapewnieniu sobie jak najlepszego przygotowania merytorycznego. Można je zdobyć m.in. na studiach informatycznych lub specjalistycznych kursach, jednak tak naprawdę nie ma jasno określonych wytycznych dotyczących wykształcenia wymaganego na tym stanowisku. Nietrudno znaleźć przykłady osób, które z sukcesem zaczęły wykonywać ten zawód, choć ich wykształcenie i wcześniejsze doświadczenia zawodowe były kompletnie niezwiązane z branżą. Aby sprawdzić się na stanowisku specjalisty SEO, trzeba wykazać się przede wszystkim dużą cierpliwością. Nierzadko wyniki pracy są widoczne nie po kilku tygodniach, ale wielu miesiącach. Osoba wykonująca opisywany zawód musi także umieć diagnozować problemy i znajdować rozwiązania, w czym niemałą rolę mają do odegrania kreatywność i wytrwałość.

Zarobki - młodszy specjalista

Specjaliści SEO zarabiają przeciętnie 6,7 tys. zł brutto, przy czym wysokość pensji może się różnić w zależności od doświadczenia, umiejętności i udokumentowanych osiągnięć pracownika. Do szukania pracy w tym zawodzie może zachęcać nie tylko atrakcyjna pensja, ale też stabilne warunki zatrudnienia - ponad 80% specjalistów SEO zatrudnionych jest na podstawie umowy o pracę. Pracodawcy oferują także benefity, takie jak dofinansowanie zajęć sportowych, prywatna opieka medyczna czy ubezpieczenie na życie.

Zarobki specjalisty ds. SEO można sprawdzić na stronie Pracuj.pl: https://zarobki.pracuj.pl/

Ścieżki kariery w IT – którą wybrać dla siebie?

Doświadczeni SEO specjaliści posiadają bardzo szerokie kompetencje związane z obszarem SEO, projektowaniem tzw. User Experience oraz kwestiami technicznymi dotyczącymi budowania stron internetowych. Taka wiedza otwiera wiele możliwości zawodowych.

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

06.04.2020
Zarządzanie czasem w pracy – jak zwiększyć efektywność i zarobki?

Jeśli chcesz wykonywać zadania sprawniej i efektywniej, sięgnij po sprawdzone techniki. Czas jest zasobem, którego nie można odzyskać, dlatego tak ważne jest, by umieć dobrze go wykorzystywać. Zastosuj na przykład metodę ALPEN, prawo Parkinsona albo koncepcję SMART. A na początek… „zjedz tę żabę”!

19.02.2020
Awans – jakie korzyści może zaproponować Ci pracodawca?

Awans oznacza zmianę stanowiska na bardziej korzystne z perspektywy pracownika. Zazwyczaj kojarzy nam się z otrzymywaniem wyższego wynagrodzenia. Poza lepszą pensją pracodawca może zaoferować nam między innymi zdobycie dodatkowych kompetencji.