Aby rozpocząć pracę w marketingu, nie zawsze trzeba posiadać wykształcenie kierunkowe. Jest ono jednak atutem. Znajomość teorii pozwala się rozwijać. Choć oczekiwania pracodawców mogą różnić się w zależności od stanowiska, w ogłoszeniach o pracę najczęściej pojawiają się wymogi, takie jak:
-
Umiejętności organizacyjne
Pracownik działu marketingu wykonuje liczne zadania i angażuje się w różnorodne projekty. Ważne, by potrafił dobrze zajmować się każdym z nich, wykorzystując w tym celu narzędzia usprawniające pracę.
-
Komunikatywność
Planowanie i realizowanie strategii marketingowej firmy wymaga konsultacji z grafikami, informatykami, sprzedawcami itd. Marketingowiec buduje również relacje z klientami. Ważne, by potrafił słuchać i jasno się wyrażać. Dobra komunikacja zapobiega konfliktom.
5 sposobów na rozwijanie komunikatywności
-
Umiejętność pracy w zespole
Sprawne prowadzenie działań marketingowych jest możliwe wyłącznie przy współpracy z fachowcami odpowiedzialnymi za realizację poszczególnych przedsięwzięć. Aby grupa sprawnie funkcjonowała, warto koncentrować się na celach zespołowych, okazywać zaufanie i otwarcie rozmawiać.
-
Kreatywność
Opracowywanie kampanii reklamowych to praca wymagająca twórczego, czasami abstrakcyjnego myślenia. Kreatywność to jeden z filarów rozwoju w marketingu.
-
Samodzielność
Choć zdolność pracy w zespole ma duże znaczenie, marketingowiec powinien wykazywać się również samodzielnością w myśleniu i działaniu. Umiejętność rozwiązywania problemów pozwala wywiązywać się z obowiązków.
Minimalne miesięczne zatrudnienie – dowiedz się więcej, czytając ten artykuł:
Najniższe wynagrodzenie pracownicze w 2019 roku
-
Wykształcenie kierunkowe
Marketing, zarządzanie, PR – to kierunki studiów, w trakcie których zdobywa się umiejętności przydatne w pracy. Warto również zapisywać się na kursy i szkolenia branżowe (np. design thinking, badania marketingowe, webwriting).
-
Lekkie pióro
Specjalista ds. marketingu zajmuje się projektowaniem i tworzeniem materiałów promocyjnych, w tym tekstów sprzedażowych. Ważne, by czytało się je lekko i z zainteresowaniem.
-
Znajomość pakietu MS Office
Marketingowiec wykonuje również zajęcia biurowe. Powinien więc znać narzędzia usprawniające pracę, np. edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny czy program umożliwiający tworzenie prezentacji.
-
Znajomość języka angielskiego
Kompetencje językowe odgrywają istotną rolę niemal w każdym zawodzie. Specjalista ds. marketingu sięga do obcojęzycznych źródeł. Może też mieć do czynienia z zagranicznymi klientami.
-
Zmysł estetyczny
Kampanie reklamowe często dostarczają wrażeń wzrokowych. Ważne, by były to bodźce przyjemne dla oka. Marketingowiec, który ma wpływ na wygląd materiałów graficznych, powinien posiadać zmysł estetyczny.
Specjalista ds. marketingu – ile zarabia i jakie zadania wykonuje?
Kompetencje i cechy kandydata wpływają nie tylko na przebieg rekrutacji, ale również na warunki zatrudnienia, np. benefity, wykonywane zadania itp.