Trade marketing manager – ile zarabia i czym się zajmuje? - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Praca trade marketing managera jest bardzo różnorodna i obejmuje szereg zadań związanych z nadzorowaniem i koordynowaniem procesów marketingowych w firmie. Możliwości zatrudnienia stwarza wiele organizacji z różnych sektorów rynku. Aby znaleźć zatrudnienie, kandydat musi wykazać się wiedzą na temat działalności wybranego przedsiębiorstwa.

Trade marketing manager – charakterystyka stanowiska

Specjalista ds. marketingu handlowego opracowuje plany i realizuje działania na rzecz bezpośredniego wsparcia działu sprzedaży w firmie. Dąży do tego celu poprzez kreowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, projektowanie innowacyjnych programów lojalnościowych, nadzorowanie wykonawstwa i kolportażu materiałów reklamowych oraz opracowywanie harmonogramu działań marketingowych. Do jego obowiązków należy analizowanie danych dotyczących np. rynkowego zapotrzebowania na określone produkty lub usługi, a także opracowywanie na ich podstawie strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Realizując powierzone mu zadania, trade marketing manager musi jednocześnie pilnować zarezerwowanego na nie budżetu.

Jak dobrze opracować listę zadań i poprawić efektywność w pracy?

Jakie umiejętności i cechy powinien posiadać trade marketing manager?

Od specjalisty ds. marketingu sporo się wymaga, bo i zadanie, które ma do wykonania, jest niezwykle istotne dla rozwoju i interesu przedsiębiorstwa. Pracodawcy rekrutujący na to stanowisko zwykle oczekują od potencjalnych pracowników:

  • wyższego wykształcenia (najlepiej ekonomicznego, związanego z marketingiem i zarządzaniem),
  • udokumentowanego doświadczenia zawodowego (dobrze, jeśli kandydat pracował wcześniej na stanowisku kierowniczym i miał do czynienia z koordynowaniem i zarządzaniem działem marketingu handlowego),
  • zdolności i wiedzy w zakresie planowania i realizacji budżetu,
  • zdolności analitycznych,
  • kreatywności, operatywności, odpowiedzialności,
  • umiejętności pracy w zespole i posiadania zdolności liderskich.

Ty też możesz zostać liderem

Trade marketing manager – ile zarabia marketingowiec na tym stanowisku?

Objęcie tego kierowniczego stanowiska jest bez wątpienia bardzo korzystne pod względem finansowym. Według danych zgromadzonych przez Grupę Pracuj mediana zarobków specjalistów ds. marketingu handlowego wynosi 13,5 tys. zł brutto. Oznacza to, że połowa osób pracujących w tym charakterze zarabia więcej, a połowa mniej od wskazanej kwoty. Wysoka pensja to jednak nie jedyna zaleta pracy w tym zawodzie. Trade marketing manager może liczyć również na ciekawe pozapłacowe świadczenia, takie jak służbowy telefon do celów prywatnych, prywatna opieka medyczna, dofinansowanie zajęć sportowych oraz ubezpieczenie na życie. 

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 13.11.2019
    Zarobki w województwie świętokrzyskim – przegląd

    Województwo świętokrzyskie jest na 14. miejscu pod względem przeciętnej wysokości wynagrodzenia w Polsce (dane GUS za 2017 r). Z ankiet przeprowadzonych przez Pracuj.pl wynika, że mediana zarobków na obszarze podległym wojewodzie świętokrzyskiemu wynosi 3,8 tys. zł brutto miesięcznie.

  • 02.11.2019
    Rzeczoznawca komunikacyjny – ile zarabia i czym się zajmuje?

    Wiedza ekspercka, skrupulatność, rzetelność i doświadczenie – między innymi takimi cechami musi odznaczać się rzeczoznawca komunikacyjny. Jego praca wiąże się z koniecznością częstego podróżowania samochodem, a realizowanie obowiązków zawodowych nierzadko wymaga od niego sporej elastyczności.

  • 01.11.2019
    Specjalista ds. personalnych – ile zarabia i czym się zajmuje?

    Praca wykonywana przez specjalistę ds. personalnych ma bardzo duże znaczenie dla całej firmy. Jest on odpowiedzialny za realizację polityki i strategii personalnej przedsiębiorstwa. Wśród organizacji rekrutujących na to stanowisko znajdują się przedsiębiorstwa produkcyjne, firmy outsourcingowe i doradztwa personalnego, agencje pośrednictwa pracy i urzędy pracy. 

13.11.2019
Zarobki w województwie świętokrzyskim – przegląd

Województwo świętokrzyskie jest na 14. miejscu pod względem przeciętnej wysokości wynagrodzenia w Polsce (dane GUS za 2017 r). Z ankiet przeprowadzonych przez Pracuj.pl wynika, że mediana zarobków na obszarze podległym wojewodzie świętokrzyskiemu wynosi 3,8 tys. zł brutto miesięcznie.

02.11.2019
Rzeczoznawca komunikacyjny – ile zarabia i czym się zajmuje?

Wiedza ekspercka, skrupulatność, rzetelność i doświadczenie – między innymi takimi cechami musi odznaczać się rzeczoznawca komunikacyjny. Jego praca wiąże się z koniecznością częstego podróżowania samochodem, a realizowanie obowiązków zawodowych nierzadko wymaga od niego sporej elastyczności.

01.11.2019
Specjalista ds. personalnych – ile zarabia i czym się zajmuje?

Praca wykonywana przez specjalistę ds. personalnych ma bardzo duże znaczenie dla całej firmy. Jest on odpowiedzialny za realizację polityki i strategii personalnej przedsiębiorstwa. Wśród organizacji rekrutujących na to stanowisko znajdują się przedsiębiorstwa produkcyjne, firmy outsourcingowe i doradztwa personalnego, agencje pośrednictwa pracy i urzędy pracy. 

Najnowsze w kategorii: Porady zarobkowe

  • 23.12.2019
    Bilans zysków… z pracy – sprawdź, czy zarabiasz odpowiednio

    Satysfakcjonujące zarobki to jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy jesteśmy zadowoleni z pracy. Co zrobić, jeśli mamy poczucie, że nasza pensja jest niewspółmierna do wysiłków, kompetencji i zaangażowania? Najlepiej sprawdzić, na jakie warunki finansowe i pozapłacowe mogą liczyć specjaliści pracujący na takim samym stanowisku.

  • 02.12.2019
    Jak przygotować się do rozmowy o podwyżce?

    Doskonałe wyniki w pracy, uzyskanie kwalifikacji, objęcie wyższego stanowiska i przyjęcie dodatkowych obowiązków albo lepsza sytuacja finansowa firmy – to tylko kilka najczęstszych powodów przyznawania podwyżek pracownikom. Aby przekonać szefa do decyzji o podwyższeniu wynagrodzenia, można skorzystać z metody ujęcia argumentów w trzech punktach. Każdy z nich powinien skupiać się na konkretnych osiągnięciach.

  • 06.11.2019
    Co warto wiedzieć o płacy minimalnej w 2020 r.?

    2600 zł brutto – tyle w 2020 r. wyniesie płaca minimalna przysługująca pracownikom etatowym. Podwyżki będą dotyczyć także zleceniobiorców. Najniższa stawka godzinowa wzrośnie do 17 zł brutto. 

23.12.2019
Bilans zysków… z pracy – sprawdź, czy zarabiasz odpowiednio

Satysfakcjonujące zarobki to jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy jesteśmy zadowoleni z pracy. Co zrobić, jeśli mamy poczucie, że nasza pensja jest niewspółmierna do wysiłków, kompetencji i zaangażowania? Najlepiej sprawdzić, na jakie warunki finansowe i pozapłacowe mogą liczyć specjaliści pracujący na takim samym stanowisku.

02.12.2019
Jak przygotować się do rozmowy o podwyżce?

Doskonałe wyniki w pracy, uzyskanie kwalifikacji, objęcie wyższego stanowiska i przyjęcie dodatkowych obowiązków albo lepsza sytuacja finansowa firmy – to tylko kilka najczęstszych powodów przyznawania podwyżek pracownikom. Aby przekonać szefa do decyzji o podwyższeniu wynagrodzenia, można skorzystać z metody ujęcia argumentów w trzech punktach. Każdy z nich powinien skupiać się na konkretnych osiągnięciach.

06.11.2019
Co warto wiedzieć o płacy minimalnej w 2020 r.?

2600 zł brutto – tyle w 2020 r. wyniesie płaca minimalna przysługująca pracownikom etatowym. Podwyżki będą dotyczyć także zleceniobiorców. Najniższa stawka godzinowa wzrośnie do 17 zł brutto.