Trade marketing manager – charakterystyka stanowiska
Specjalista ds. marketingu handlowego opracowuje plany i realizuje działania na rzecz bezpośredniego wsparcia działu sprzedaży w firmie. Dąży do tego celu poprzez kreowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, projektowanie innowacyjnych programów lojalnościowych, nadzorowanie wykonawstwa i kolportażu materiałów reklamowych oraz opracowywanie harmonogramu działań marketingowych. Do jego obowiązków należy analizowanie danych dotyczących np. rynkowego zapotrzebowania na określone produkty lub usługi, a także opracowywanie na ich podstawie strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Realizując powierzone mu zadania, trade marketing manager musi jednocześnie pilnować zarezerwowanego na nie budżetu.
Jak dobrze opracować listę zadań i poprawić efektywność w pracy?
Jakie umiejętności i cechy powinien posiadać trade marketing manager?
Od specjalisty ds. marketingu sporo się wymaga, bo i zadanie, które ma do wykonania, jest niezwykle istotne dla rozwoju i interesu przedsiębiorstwa. Pracodawcy rekrutujący na to stanowisko zwykle oczekują od potencjalnych pracowników:
- wyższego wykształcenia (najlepiej ekonomicznego, związanego z marketingiem i zarządzaniem),
- udokumentowanego doświadczenia zawodowego (dobrze, jeśli kandydat pracował wcześniej na stanowisku kierowniczym i miał do czynienia z koordynowaniem i zarządzaniem działem marketingu handlowego),
- zdolności i wiedzy w zakresie planowania i realizacji budżetu,
- zdolności analitycznych,
- kreatywności, operatywności, odpowiedzialności,
- umiejętności pracy w zespole i posiadania zdolności liderskich.
Trade marketing manager – ile zarabia marketingowiec na tym stanowisku?
Objęcie tego kierowniczego stanowiska jest bez wątpienia bardzo korzystne pod względem finansowym. Według danych zgromadzonych przez Grupę Pracuj mediana zarobków specjalistów ds. marketingu handlowego wynosi 13,5 tys. zł brutto. Oznacza to, że połowa osób pracujących w tym charakterze zarabia więcej, a połowa mniej od wskazanej kwoty. Wysoka pensja to jednak nie jedyna zaleta pracy w tym zawodzie. Trade marketing manager może liczyć również na ciekawe pozapłacowe świadczenia, takie jak służbowy telefon do celów prywatnych, prywatna opieka medyczna, dofinansowanie zajęć sportowych oraz ubezpieczenie na życie.