5100 zł brutto – tyle w 2017 r. wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie doradcy serwisowego. Połowa osób zatrudnionych na tym stanowisku otrzymywała co miesiąc premię. Część pracowników miała dostęp do benefitów, takich jak: prywatna opieka medyczna, służbowy telefon do celów prywatnych i dofinansowanie zajęć sportowych.
Obowiązki i kwalifikacje doradcy
Obsługa klientów, sporządzanie dokumentacji technicznej, przygotowywanie ofert, sprawowanie nadzoru nad jakością i terminowością napraw oraz wycena usług – to przykładowe zadania, jakie wykonuje doradca serwisowy. Pełnienie tej funkcji wymaga nie tylko komunikatywności, rzetelności i kultury osobistej. Liczą się również: wiedza techniczna na temat budowy pojazdów i znajomość rynku. Od kandydatów oczekuje się co najmniej średniego wykształcenia technicznego i prawa jazdy kategorii B. Znajomość języków obcych, a szczególnie angielskiego, także ma duże znaczenie.
Doradca uzyskuje od klienta serwisu informacje na temat wad pojazdu. Po dokonanej naprawie wyjaśnia właścicielowi samochodu, co zostało naprawione i jaka jest wysokość kosztów. Kontroluje także, czy wszystkie niezbędne czynności zostały wykonane. To w dużej mierze postawa doradcy decyduje o tym, czy klient ponownie skorzysta z usług serwisu lub salonu samochodowego. Wizerunek pracownika wpływa na wizerunek firmy. Niedotrzymywanie terminów, niekulturalne zachowanie czy brak zainteresowania problemami klienta są niedopuszczalne w tej pracy.
Aby dobrze wykonywać obowiązki, doradcy muszą stale poszerzać swoje kompetencje. Potrzebne jest uzupełnianie i aktualizowanie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności miękkich, np. komunikatywności.
5 sposobów na rozwijanie komunikatywności
Ważne również, by doradca serwisowy lubił swoją pracę i interesował się motoryzacją. Łatwiej o zaangażowanie, gdy łączy się pasję i hobby z aktywnością zawodową.
8 zainteresowań, które zrobią wrażenie na przyszłym pracodawcy
Doradca serwisowy – zarobki
W 2017 r. połowa osób zatrudnionych na stanowisku doradcy serwisowego zarabiała poniżej, a połowa - powyżej 5100 zł brutto. Ponad 95% pracowników wykonywało obowiązki na podstawie umowy o pracę. Niemal 50% zatrudnionych otrzymywało premię co miesiąc.
6 form wynagradzania pracowników
Doradcy mogli liczyć nie tylko na gratyfikację finansową. Pracodawcy oferowali im również korzyści pozapłacowe, np. dostęp do prywatnej opieki medycznej (15%), służbowy telefon do celów prywatnych (13%), dofinansowanie zajęć sportowych (11%) oraz ubezpieczenie na życie (10%).
Dane pochodzą z analizy ok. 350 000 ankiet wypełnionych przez użytkowników serwisu zarobki.pracuj.pl: https://zarobki.pracuj.pl/stanowiska.