Praca w call center to zajęcie, które można wykonywać dorywczo, np. w trakcie studiów. W 2017 r. przeciętne miesięczne zarobki konsultanta wynosiły 3200 zł brutto. Osoby zatrudnione na tym stanowisku otrzymywały również premie oraz benefity, np. dostęp do prywatnej opieki medycznej.
Konsultant telefoniczny - wymagania
Szukasz pracy dorywczej z elastycznym grafikiem? A może zależy Ci na stałym zatrudnieniu i benefitach pozapłacowych? Możesz rozważyć zatrudnienie się w call center. Pracodawcy oczekują od kandydatów kompetencji, takich jak:
-
Umiejętność obsługi komputera
Jako konsultant telefoniczny nie tylko prowadzisz rozmowy, ale również korzystasz z systemu informatycznego, który np. automatycznie wybiera kolejny numer telefonu.
Obsługa komputera – 5 porad, jak opisać ją w CV
-
Komunikatywność
Prowadzenie rozmów z klientami wymaga również umiejętności formułowania zrozumiałych komunikatów. Niezbędna jest także zdolność słuchania.
-
Kultura osobista
Każda osoba, która zajmuje się obsługą klienta, powinna być dobrze wychowana. Używanie kolokwialnych słów czy przerywanie rozmówcy – to zachowania, które nie powinny mieć miejsca.
-
Wiedza produktowa
W pracy konsultanta telefonicznego liczy się także umiejętność przyswojenia informacji na temat sprzedawanych produktów/usług.
-
Dokładność
Ważne, by umiejętnie przekazywać zdobytą wiedzę. Brak precyzji w formułowaniu myśli prowadzi do nieporozumień i utrudnia komunikację.
-
Odporność na stres
Praca konsultanta telefonicznego może polegać nie tylko na sprzedaży, ale również na przyjmowaniu reklamacji. Rozmowy z niezadowolonymi klientami nie należą do przyjemnych doświadczeń, dlatego tak ważna jest odporność na stres i opanowanie.
-
Dobra dykcja
Ważne, by słowa wypowiadane przez konsultanta były zrozumiałe. Niewyraźna wymowa może denerwować rozmówcę.
-
Znajomość technik sprzedażowych
Konsultant powinien również posiadać wiedzę z zakresu sprzedaży. Można zdobyć ją np. podczas szkolenia przygotowującego do pracy.
Telefoniczna obsługa klienta – zarobki
3200 zł brutto – tyle w 2017 r. zarabiał konsultant call center. Tak wynika z danych serwisu zarobki.pracuj.pl. 51% osób zajmujących to stanowisko otrzymywało premię co miesiąc. Najczęściej przyznawane benefity pozapłacowe to: prywatna opieka medyczna (50%), dofinansowanie zajęć sportowych (39%), świadczenia socjalne (27%) oraz dofinansowanie biletów do kina, teatru itd. (25%). 85% zatrudnionych wykonywało swoje obowiązki na podstawie umowy o pracę.
Mediana płac telemarketerów to 3100 zł brutto, co oznacza, że połowa pracowników zarabiała poniżej, a połowa – powyżej tej kwoty. 56% z nich mogło liczyć na regularne premie, a 9-16% - na świadczenia pozapłacowe, np. dofinansowanie zajęć sportowych, prywatną opiekę medyczną i służbowy telefon do celów prywatnych.
Benefity pracownicze – jakie dodatki do zasadniczej pensji?
Przeciętne miesięczne zarobki team leadera w obsłudze klienta wynosiły 6300 zł brutto. Benefity najczęściej przyznawane na tym stanowisku to: prywatna opieka medyczna (59%), dofinansowanie zajęć sportowych (47%) oraz ubezpieczenie na życie (38%).