5000 zł brutto – tyle w 2017 r. wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie specjalisty IT helpdesk. Taka osoba pomaga klientom firmy w razie awarii, a także udziela informacji na temat oferty i doradza przy wyborze usług oraz produktów.
Kwalifikacje i umiejętności specjalisty
Specjalista helpdesk pracuje z klientem, dlatego ważne, by był uprzejmy i komunikatywny. Kultura osobista jest niezbędna właściwie na każdym stanowisku. Jej brak utrudnia nie tylko wykonywanie obowiązków, ale również odnalezienie się w środowisku pracy. Komunikatywność polega na słuchaniu ze zrozumieniem i formułowaniu wypowiedzi jasnych dla rozmówcy. Warto ją stale rozwijać.
5 sposobów na rozwijanie komunikatywności
Na stanowisku specjalisty helpdesk niezbędna jest także umiejętność współpracy. Rozwiązywanie problemów technicznych wymaga konsultacji z innymi pracownikami. Brak kompetencji w zakresie budowania dobrych relacji utrudnia współdziałanie, co przekłada się na efekty.
Umiejętność pracy w zespole – jak o nią dbać?
Od specjalisty IT helpdesk oczekuje się również wiedzy fachowej. Podstawy można zdobyć w technikum informatycznym lub podczas studiów na kierunku: informatyka. Dynamiczny rozwój branży IT wymaga jednak aktualizowania informacji, poznawania nowych technologii i śledzenia rynku.
Będziesz dobrym specjalistą IT helpdesk, jeśli:
- interesują Cię zagadnienia technologiczne;
- znasz systemy Windows i Linux oraz podstawowe usługi sieciowe;
- potrafisz zarządzać sieciami (np. LAN);
- stale się rozwijasz i zdobywasz dodatkowe umiejętności;
- potrafisz myśleć analitycznie;
- umiesz współpracować;
- uważnie słuchasz;
- znasz biegle język angielski;
- masz dobrą dykcję i miły głos;
- potrafisz organizować swoją pracę;
- jesteś odporny na stres.
Zarobki specjalisty IT helpdesk
W 2017 r. połowa specjalistów IT helpdesk zarabiała mniej niż 4900 zł brutto, a połowa – powyżej tej kwoty. Wielu z nich korzystało także z benefitów. Najczęściej przyznawane korzyści pozapłacowe to:
- dofinansowanie zajęć sportowych (51%)
- prywatna opieka medyczna (49%)
- służbowy telefon do celów prywatnych (41%)
- dofinansowanie nauki języków obcych (24%)
Benefity wpływają na atrakcyjność oferty pracy. Dzięki nim można np. zadbać o zdrowie, cieszyć się większym komfortem życia lub zabezpieczyć się na przyszłość - bez konieczności ponoszenia dodatkowych wydatków.
Benefity - czyli co motywuje pracowników?
Wysokość wynagrodzenia - podana w serwisie zarobki.pracuj.pl - obejmuje płacę zasadniczą i premię. 17% specjalistów IT helpdesk regularnie otrzymywało taki dodatek.