Ile zarabia specjalista IT helpdesk?

5000 zł brutto – tyle w 2017 r. wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie specjalisty IT helpdesk. Taka osoba pomaga klientom firmy w razie awarii, a także udziela informacji na temat oferty i doradza przy wyborze usług oraz produktów.

Kwalifikacje i umiejętności specjalisty

Specjalista helpdesk pracuje z klientem, dlatego ważne, by był uprzejmy i komunikatywny. Kultura osobista jest niezbędna właściwie na każdym stanowisku. Jej brak utrudnia nie tylko wykonywanie obowiązków, ale również odnalezienie się w środowisku pracy. Komunikatywność polega na słuchaniu ze zrozumieniem i formułowaniu wypowiedzi jasnych dla rozmówcy. Warto ją stale rozwijać.

5 sposobów na rozwijanie komunikatywności

Na stanowisku specjalisty helpdesk niezbędna jest także umiejętność współpracy. Rozwiązywanie problemów technicznych wymaga konsultacji z innymi pracownikami. Brak kompetencji w zakresie budowania dobrych relacji utrudnia współdziałanie, co przekłada się na efekty.

Umiejętność pracy w zespole – jak o nią dbać?

Od specjalisty IT helpdesk oczekuje się również wiedzy fachowej. Podstawy można zdobyć w technikum informatycznym lub podczas studiów na kierunku: informatyka. Dynamiczny rozwój branży IT wymaga jednak aktualizowania informacji, poznawania nowych technologii i śledzenia rynku.  

Będziesz dobrym specjalistą IT helpdesk, jeśli:

  • interesują Cię zagadnienia technologiczne;
  • znasz systemy Windows i Linux oraz podstawowe usługi sieciowe;
  • potrafisz zarządzać sieciami (np. LAN);
  • stale się rozwijasz i zdobywasz dodatkowe umiejętności;
  • potrafisz myśleć analitycznie;
  • umiesz współpracować;
  • uważnie słuchasz;
  • znasz biegle język angielski;
  • masz dobrą dykcję i miły głos;
  • potrafisz organizować swoją pracę;
  • jesteś odporny na stres.

Zarobki specjalisty IT helpdesk

W 2017 r. połowa specjalistów IT helpdesk zarabiała mniej niż 4900 zł brutto, a połowa – powyżej tej kwoty. Wielu z nich korzystało także z benefitów. Najczęściej przyznawane korzyści pozapłacowe to:

  • dofinansowanie zajęć sportowych (51%)
  • prywatna opieka medyczna (49%)
  • służbowy telefon do celów prywatnych (41%)
  • dofinansowanie nauki języków obcych (24%)

Języki obce w pracy

Benefity wpływają na atrakcyjność oferty pracy. Dzięki nim można np. zadbać o zdrowie, cieszyć się większym komfortem życia lub zabezpieczyć się na przyszłość - bez konieczności ponoszenia dodatkowych wydatków.

Benefity - czyli co motywuje pracowników?

Wysokość wynagrodzenia - podana w serwisie zarobki.pracuj.pl - obejmuje płacę zasadniczą i premię. 17% specjalistów IT helpdesk regularnie otrzymywało taki dodatek.   

https://zarobki.pracuj.pl/stanowiska

Jak obliczyć wynagrodzenie?