Jak generacja C wpłynie na rynek pracy?

Przedstawiciele pokolenia C (od angielskiego „connected” – połączeni) wykazują dużą aktywność w sieci, gdzie zawierają i podtrzymują znajomości, szukają informacji czy uzupełniają kwalifikacje i rozwijają umiejętności. Nie łączy ich wiek, ale przyzwyczajenie do stałego dostępu do Internetu oraz potrzeba innowacyjności.  

Nowoczesne technologie w pewnym stopniu oddziałują na rynek pracy. Wpływają m.in. na skuteczność poszukiwania zatrudnienia czy sposób wykonywania obowiązków na danym stanowisku.  

Czy sztuczna inteligencja może pomóc nam znaleźć nową pracę?

Dostęp do sieci kształtuje mentalność pracowników. Jak wynika z raportu Pracuj.pl, studenci i świeżo upieczeni absolwenci uważają, że idealny pracodawca to taki, który:

  • pozwala się szkolić i rozwijać (77%),
  • zapewnia możliwości awansu (65%), 
  • pozwala być samodzielnym (34%),
  • pozwala zapominać o godzinach pracy (32%).    

Młodzi pracownicy są świadomi swoich możliwości i oczekiwań. Przedstawiciele pokolenia C zawierają znajomości, swobodnie pokonując bariery geograficzne, językowe czy kulturowe. Dzięki temu mają szersze horyzonty i w pracy szukają nie tylko satysfakcjonujących zarobków, ale również ciekawych wyzwań i możliwości rozwijania zainteresowań. Cenią sobie także możliwość harmonijnego łączenia życia zawodowego i osobistego oraz zachowują otwartość na innowacyjne rozwiązania. Aby pozyskać kandydatów i zmotywować pracowników z pokolenia C, firmy wprowadzają zmiany dotyczące np. struktury organizacyjnej czy sposobu planowania pracy. Hierarchiczność i sztywne ramy są zastępowane przez partnerstwo, innowacyjność i elastyczność.    

Źródło:

https://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/1420094,rynek-pracy-generacja-c.html