Jak wygląda ścieżka kariery w call center?

Praca w telefonicznym centrum obsługi klienta może być dorywczym zajęciem podczas studiów lub pomysłem na dłuższą aktywność zawodową. Osoba, która zaczyna karierę w call center, zdobywa i rozwija umiejętności przydatne na kolejnych etapach kariery. Dzięki determinacji i zaangażowaniu można awansować nawet na stanowisko dyrektora.

Ile zarabia telemarketer?

3500 zł brutto – tyle w 2017 r. wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie konsultanta call center. Co druga osoba, która wykazywała się biegłą znajomością języka obcego, zarabiała ponad  5000 zł brutto. Objęcie stanowiska team leadera gwarantowało pensję w wysokości 6300 zł brutto. Oprócz wynagrodzenia pracownicy otrzymywali także benefity, np. dostęp do prywatnej opieki medycznej, dofinansowanie zajęć sportowych, ubezpieczenie na życie oraz dofinansowanie biletów do kina, teatru itd.   

Jeśli chcesz poznać wysokość zarobków w call center i innych obszarach, odwiedź stronę: https://zarobki.pracuj.pl/stanowiska.

Ile zarabia konsultant call center?

Telemarketing – opinie

Podjęcie pracy „na słuchawce” wymaga odpowiednich predyspozycji. Kluczowe cechy i kompetencje miękkie to: komunikatywność, opanowanie oraz umiejętności negocjacyjne. Odbywanie szkoleń z zakresu telefonicznej obsługi klienta pomaga rozwijać zdolności interpersonalne. Pozwala również opanować techniki sprzedażowe.

Praca w call center może być trudna i nieprzyjemna dla osób, które nie czują się dobrze, gdy muszą często i bezpośrednio komunikować się z klientami. Zanim wybierzesz zawód telemarketera, zastanów się, czy posiadasz odpowiednie predyspozycje.     

Czego może nauczyć Cię praca w call center?

Ścieżka kariery w telemarketingu

Pozyskiwanie klientów za pośrednictwem telefonu czy czatu to codzienność w wielu firmach, dlatego konsultant telefoniczny/telemarketer może pracować m.in. w branży informatycznej, FMCG, ubezpieczeniowej, farmaceutycznej. Możliwości zatrudnienia są szerokie – tak jak perspektywy rozwoju. Konsultanci odbywają szkolenia produktowe, a także zgłębiają wiedzę na temat technik sprzedażowych oraz standardów obsługi klienta. Uczą się m.in., jak reagować, gdy klient wyraża niezadowolenie lub nie jest zainteresowany rozmową.

W centrach telefonicznej obsługi klienta można liczyć na awans poziomy. Osoba, która rozpoczyna karierę jako telemarketer, może stać się młodszym specjalistą, by następnie awansować na specjalistę. Awanse odbywają się również pionowo. Członek zespołu ma szansę stać się liderem, koordynatorem, a następnie np. kierownikiem projektu. Kolejny szczebel w hierarchii służbowej to kierownik grupy. Dzięki determinacji i pracowitości osoba, która rozpoczynała pracę jako konsultant, ma szansę stać się dyrektorem działu lub przedsiębiorstwa.      

Jako konsultant uczysz się osiągać cele sprzedażowe i rozpoznawać, a także zaspokajać potrzeby osób, z którymi rozmawiasz. Stajesz się lepszym słuchaczem i zdobywasz umiejętności przydatne w różnych branżach.