Ile zarabia specjalista ds. marketingu?
5500 zł brutto – tyle w 2018 r. wynosiła mediana płac na stanowisku specjalisty ds. marketingu. Dane pochodzą z serwisu zarobki.pracuj.pl. Mediana stanowi wartość środkową w szeregu liczb ustawionych w porządku: od najniższej do najwyższej. Aby sprawdzić, ile wynoszą zarobki „na rękę”, skorzystaj z kalkulatora wynagrodzeń Pracuj.pl.
Wynagrodzenie brutto i netto – na czym polega różnica?
Obowiązki marketingowca
Marketingowcy nie mogą narzekać na monotonię i brak atrakcyjnych perspektyw zawodowych. Zyskują również wiele okazji, by wykorzystywać swoje uzdolnienia i predyspozycje, takie jak: otwartość i komunikatywność.
5 powodów, dla których warto pracować jako specjalista ds. marketingu
Zadania, jakie wykonuje specjalista ds. marketingu, to przede wszystkim:
- tworzenie baz danych klientów,
- (współ)tworzenie strategii marketingowej firmy,
- planowanie i realizacja kampanii PR,
- badanie rynku,
- monitorowanie działań firm konkurencyjnych,
- planowanie i realizacja założeń związanych z komunikacją z klientem,
- wspieranie sprzedaży poprzez organizację akcji promocyjnych,
- współpraca z agencjami reklamowymi,
- przygotowywanie materiałów promocyjnych,
- zarządzanie kategorią produktów (category management),
- planowanie rozmieszczania produktów na półkach (merchandising),
- współpraca z działem sprzedaży,
- analizowanie wyników podejmowanych działań,
- rozliczanie budżetu.
Zakres obowiązków specjalisty ds. marketingu zależy m.in. od wielkości firmy lub rodzaju działalności, a także od doświadczenia pracownika. Na początku drogi zawodowej marketingowiec tworzy bazy klientów i materiały promocyjne. Z każdym kolejnym awansem liczba działań wzrasta. Rosną także wymagania i poziom odpowiedzialności. Ważne, żeby być zmotywowanym do aktualizowania wiedzy i opanowywania nowych umiejętności. Marketingowcy mogą wkroczyć na ciekawą ścieżkę kariery:
- Stażysta
- Asystent w dziale marketingu
- Specjalista
- Koordynator ds. marketingu
- Manager
- Dyrektor
Aby stać się doskonałym fachowcem, warto koncentrować się nie tylko na marketingu, ale również na innych dziedzinach, m.in. ekonomii i socjologii.
Zamierzasz robić karierę w marketingu? Zajrzyj do e-booka Pracuj.pl.