Praca w marketingu – wszystko, co warto wiedzieć

Kreatywność, myślenie analityczne, komunikatywność – to umiejętności, którymi powinien odznaczać się specjalista ds. marketingu. Praca wiąże się z atrakcyjnymi perspektywami finansowymi. W 2018 r. junior brand manager zarabiał przeciętnie 7900 zł brutto, a brand manager – 11 500 zł brutto.

Ile zarabia specjalista ds. marketingu?

5500 zł brutto – tyle w 2018 r. wynosiła mediana płac na stanowisku specjalisty ds. marketingu. Dane pochodzą z serwisu zarobki.pracuj.pl. Mediana stanowi wartość środkową w szeregu liczb ustawionych w porządku: od najniższej do najwyższej. Aby sprawdzić, ile wynoszą zarobki „na rękę”, skorzystaj z kalkulatora wynagrodzeń Pracuj.pl.

Wynagrodzenie brutto i netto – na czym polega różnica?

Obowiązki marketingowca

Marketingowcy nie mogą narzekać na monotonię i brak atrakcyjnych perspektyw zawodowych. Zyskują również wiele okazji, by wykorzystywać swoje uzdolnienia i predyspozycje, takie jak: otwartość i komunikatywność.  

5 powodów, dla których warto pracować jako specjalista ds. marketingu

Zadania, jakie wykonuje specjalista ds. marketingu, to przede wszystkim:

  • tworzenie baz danych klientów,
  • (współ)tworzenie strategii marketingowej firmy,
  • planowanie i realizacja kampanii PR,
  • badanie rynku,
  • monitorowanie działań firm konkurencyjnych,
  • planowanie i realizacja założeń związanych z komunikacją z klientem,
  • wspieranie sprzedaży poprzez organizację akcji promocyjnych,
  • współpraca z agencjami reklamowymi,
  • przygotowywanie materiałów promocyjnych,
  • zarządzanie kategorią produktów (category management),
  • planowanie rozmieszczania produktów na półkach (merchandising),
  • współpraca z działem sprzedaży,
  • analizowanie wyników podejmowanych działań,
  • rozliczanie budżetu.

Zakres obowiązków specjalisty ds. marketingu zależy m.in. od wielkości firmy lub rodzaju działalności, a także od doświadczenia pracownika. Na początku drogi zawodowej marketingowiec tworzy bazy klientów i materiały promocyjne. Z każdym kolejnym awansem liczba działań wzrasta. Rosną także wymagania i poziom odpowiedzialności. Ważne, żeby być zmotywowanym do aktualizowania wiedzy i opanowywania nowych umiejętności. Marketingowcy mogą wkroczyć na ciekawą ścieżkę kariery:

  1. Stażysta
  2. Asystent w dziale marketingu
  3. Specjalista
  4. Koordynator ds. marketingu
  5. Manager
  6. Dyrektor

Aby stać się doskonałym fachowcem, warto koncentrować się nie tylko na marketingu, ale również na innych dziedzinach, m.in. ekonomii i socjologii.  

Zamierzasz robić karierę w marketingu? Zajrzyj do e-booka Pracuj.pl.