Praca w marketingu – wszystko, co warto wiedzieć - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Kreatywność, myślenie analityczne, komunikatywność – to umiejętności, którymi powinien odznaczać się specjalista ds. marketingu. Praca wiąże się z atrakcyjnymi perspektywami finansowymi. W 2018 r. junior brand manager zarabiał przeciętnie 7900 zł brutto, a brand manager – 11 500 zł brutto.

Ile zarabia specjalista ds. marketingu?

5500 zł brutto – tyle w 2018 r. wynosiła mediana płac na stanowisku specjalisty ds. marketingu. Dane pochodzą z serwisu zarobki.pracuj.pl. Mediana stanowi wartość środkową w szeregu liczb ustawionych w porządku: od najniższej do najwyższej. Aby sprawdzić, ile wynoszą zarobki „na rękę”, skorzystaj z kalkulatora wynagrodzeń Pracuj.pl.

Wynagrodzenie brutto i netto – na czym polega różnica?

Obowiązki marketingowca

Marketingowcy nie mogą narzekać na monotonię i brak atrakcyjnych perspektyw zawodowych. Zyskują również wiele okazji, by wykorzystywać swoje uzdolnienia i predyspozycje, takie jak: otwartość i komunikatywność.  

5 powodów, dla których warto pracować jako specjalista ds. marketingu

Zadania, jakie wykonuje specjalista ds. marketingu, to przede wszystkim:

  • tworzenie baz danych klientów,
  • (współ)tworzenie strategii marketingowej firmy,
  • planowanie i realizacja kampanii PR,
  • badanie rynku,
  • monitorowanie działań firm konkurencyjnych,
  • planowanie i realizacja założeń związanych z komunikacją z klientem,
  • wspieranie sprzedaży poprzez organizację akcji promocyjnych,
  • współpraca z agencjami reklamowymi,
  • przygotowywanie materiałów promocyjnych,
  • zarządzanie kategorią produktów (category management),
  • planowanie rozmieszczania produktów na półkach (merchandising),
  • współpraca z działem sprzedaży,
  • analizowanie wyników podejmowanych działań,
  • rozliczanie budżetu.

Zakres obowiązków specjalisty ds. marketingu zależy m.in. od wielkości firmy lub rodzaju działalności, a także od doświadczenia pracownika. Na początku drogi zawodowej marketingowiec tworzy bazy klientów i materiały promocyjne. Z każdym kolejnym awansem liczba działań wzrasta. Rosną także wymagania i poziom odpowiedzialności. Ważne, żeby być zmotywowanym do aktualizowania wiedzy i opanowywania nowych umiejętności. Marketingowcy mogą wkroczyć na ciekawą ścieżkę kariery:

  1. Stażysta
  2. Asystent w dziale marketingu
  3. Specjalista
  4. Koordynator ds. marketingu
  5. Manager
  6. Dyrektor

Aby stać się doskonałym fachowcem, warto koncentrować się nie tylko na marketingu, ale również na innych dziedzinach, m.in. ekonomii i socjologii.  

Zamierzasz robić karierę w marketingu? Zajrzyj do e-booka Pracuj.pl.   

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 29.03.2019
    Ile zarabiają asystenci?

    Prawa ręka prezesa dużej firmy, pomocnik geodety, pracownik, który przygotowuje narzędzia niezbędne w trakcie wizyty stomatologicznej – praca asystenta ma różne oblicza. Różnice dotyczą nie tylko obowiązków, ale również zarobków. W 2018 r. przeciętna pensja asystenta spedytora wynosiła 3600 zł brutto, a asystenta prezesa – 5000 zł brutto.

  • 15.12.2020
    Asystentka stomatologiczna – obowiązki i zarobki

    Doświadczone i kompetentne asystentki stomatologiczne nie powinny mieć problemu ze znalezieniem zatrudnienia. Są chętnie przyjmowane nie tylko do pomocy przy przeprowadzaniu zabiegów w gabinecie, ale także po to, aby zapewnić pacjentom lepszą opiekę i bardziej przyjazną atmosferę podczas wizyt.

  • 19.09.2020
    Ile zarabia kosmetolog, jakie ma obowiązki i jak zacząć pracować na tym stanowisku?

    Przeciętne miesięczne zarobki kosmetologa-kosmetyczki to 3500 zł brutto. Najlepsi mogą zarobić ponad 6500 zł brutto. Aby przeprowadzać zabiegi pielęgnacyjne, niezbędna jest wiedza z zakresu anatomii, fizjologii, biochemii, dermatologii oraz medycyny estetycznej. Przeczytaj, na czym polega kosmetologia i jakie cechy powinna mieć osoba, która pracuje w tym zawodzie.

29.03.2019
Ile zarabiają asystenci?

Prawa ręka prezesa dużej firmy, pomocnik geodety, pracownik, który przygotowuje narzędzia niezbędne w trakcie wizyty stomatologicznej – praca asystenta ma różne oblicza. Różnice dotyczą nie tylko obowiązków, ale również zarobków. W 2018 r. przeciętna pensja asystenta spedytora wynosiła 3600 zł brutto, a asystenta prezesa – 5000 zł brutto.

15.12.2020
Asystentka stomatologiczna – obowiązki i zarobki

Doświadczone i kompetentne asystentki stomatologiczne nie powinny mieć problemu ze znalezieniem zatrudnienia. Są chętnie przyjmowane nie tylko do pomocy przy przeprowadzaniu zabiegów w gabinecie, ale także po to, aby zapewnić pacjentom lepszą opiekę i bardziej przyjazną atmosferę podczas wizyt.

19.09.2020
Ile zarabia kosmetolog, jakie ma obowiązki i jak zacząć pracować na tym stanowisku?

Przeciętne miesięczne zarobki kosmetologa-kosmetyczki to 3500 zł brutto. Najlepsi mogą zarobić ponad 6500 zł brutto. Aby przeprowadzać zabiegi pielęgnacyjne, niezbędna jest wiedza z zakresu anatomii, fizjologii, biochemii, dermatologii oraz medycyny estetycznej. Przeczytaj, na czym polega kosmetologia i jakie cechy powinna mieć osoba, która pracuje w tym zawodzie.

Najnowsze w kategorii: Raporty i trendy płacowe

  • 30.12.2020
    Przeciętne pensje mieszkańców a bilet miesięczny – Warszawa i inne miasta świata

    Większość dużych miast na świecie zmaga się z problemem korków i zanieczyszczeniem powietrza. Rozwiązaniem jest korzystanie z transportu publicznego, do czego często zachęcają lokalne władze. Sprawdź, jak ceny biletów ZTM Warszawa mają się do kosztów korzystania z komunikacji miejskiej w innych miastach Polski i świata. To, czy transport w danym miejscu jest tani, czy drogi, najlepiej określić za pomocą zestawienia cen z przeciętnym wynagrodzeniem – dlatego właśnie taki raport przywołamy poniżej.

30.12.2020
Przeciętne pensje mieszkańców a bilet miesięczny – Warszawa i inne miasta świata

Większość dużych miast na świecie zmaga się z problemem korków i zanieczyszczeniem powietrza. Rozwiązaniem jest korzystanie z transportu publicznego, do czego często zachęcają lokalne władze. Sprawdź, jak ceny biletów ZTM Warszawa mają się do kosztów korzystania z komunikacji miejskiej w innych miastach Polski i świata. To, czy transport w danym miejscu jest tani, czy drogi, najlepiej określić za pomocą zestawienia cen z przeciętnym wynagrodzeniem – dlatego właśnie taki raport przywołamy poniżej.