Specjalista Helpdesk – perspektywy zawodowe

W 2017 r. 94% specjalistów IT Helpdesk stanowili mężczyźni. Pracownik na tym stanowisku udziela klientom informacji na temat oferty firmy. Pomaga również w razie awarii, dzieli się wskazówkami i rozwiewa wątpliwości. Aby wykonywać tę pracę, trzeba posiadać nie tylko wiedzę techniczną. Niezbędne są także: cierpliwość, komunikatywność i opanowanie.

Kim jest specjalista Helpdesk?

Informowanie i udzielanie pomocy – to podstawowe zadania specjalisty Helpdesk, np. w branży IT. Podobne stanowiska istnieją również w księgowości, finansach czy marketingu. Dzięki takim osobom klienci firmy, użytkownicy aplikacji itd. otrzymują odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Pomoc może być udzielana telefonicznie, za pośrednictwem Internetu itp.

https://www.pracuj.pl/pracuj-w-it/

Co zrobić, aby objąć to stanowisko?

Specjalista Helpdesk odpowiada za zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta. Osoba zajmująca to stanowisko powinna nie tylko posiadać szeroką wiedzę na temat oferty firmy. Liczą się także umiejętności interpersonalne, takie jak np. komunikatywność.

Co to znaczy: być komunikatywnym?

Duże znaczenie ma także umiejętność współpracy. W razie problemów technicznych specjalista Helpdesk kontaktuje się z pracownikami, którzy zajmują się usuwaniem usterek. Uzyskane informacje przekazuje zaniepokojonym klientom. W trudnych sytuacjach niezbędne jest opanowanie i umiejętności negocjacyjne. Kandydat do pracy - oprócz kompetencji miękkich - powinien wyróżniać się kompetencjami technicznymi. Chodzi m.in. o znajomość systemów operacyjnych, takich jak Windows czy Linux. Dla pracodawców duże znaczenie mają również umiejętności językowe. Znajomość języka angielskiego jest zwykle konieczna.

Języki obce w pracy

Dobrze, jeśli kandydat ma doświadczenie w zakresie tworzenia dokumentacji technicznej i zarządzania nią. W pracy specjalisty Helpdesk niezbędne są zdolności analityczne. Pracownik zatrudniony na tym stanowisku czasami mierzy się ze skomplikowanymi problemami, których rozwiązanie wymaga racjonalnego podejścia. Jedną z metod rozwijania umiejętności logicznego myślenia jest rozwiązywanie testów numerycznych.

Testy numeryczne – co to takiego?

IT Helpdesk – zarobki

W 2017 r. mediana płac specjalisty IT Helpdesk wynosiła 4900 zł brutto (mediana to wartość środkowa – połowa pracowników otrzymywała niższe, a połowa wyższe pensje). Zatrudnieni dostawali także dodatki do wynagrodzenia. 17% z nich mogło liczyć na premię co miesiąc. Pracodawcy przyznawali też benefity, np. dofinansowanie zajęć sportowych (51%), dostęp do prywatnej opieki medycznej (49%), służbowy telefon do celów prywatnych (41%) oraz dofinansowanie nauki języków obcych (24%).

Języki obce w pracy

4 rzeczy, które mogą być ważniejsze niż wysoka pensja

Co – oprócz pensji – warto negocjować podczas rozmowy o pracę?