Zarobki w e-commerce w 2017 r.

Wynagrodzenie w branży e-commerce zależy m.in. od stanowiska i doświadczenia. W 2017 r. specjalista ds. SEO optymalizujący strony internetowe pod kątem wyszukiwarek zarabiał  5400 zł brutto miesięcznie.

E-commerce to sprzedaż przy użyciu nowoczesnych urządzeń elektronicznych i Internetu. Osoby zajmujące się tą dziedziną handlują produktami i usługami za pośrednictwem telefonu czy komputera. Najpopularniejszym przykładem firm działających w e-commerce są sklepy internetowe.

Rozwój branży sprawia, że wzrasta zapotrzebowanie na pracowników zatrudnionych na stanowiskach, takich jak:

  • Copywriter

Praca copywritera polega na tworzeniu opisów produktów sprzedawanych online, tekstów blogowych czy contentu na stronach internetowych. Artykuły są wykorzystywane m.in. przy pozycjonowaniu stron. W 2017 r. osoby zatrudnione na tym stanowisku zarabiały przeciętnie 4400 zł brutto. Otrzymywały również benefity, takie jak: prywatna opieka medyczna (27%), dofinansowanie zajęć sportowych (26%), dofinansowanie nauki języków obcych (11%) oraz dofinansowanie szkoleń i kursów (10%). Co drugi copywriter biegle posługujący się językiem obcym zarabiał ponad 6000 zł brutto. Tak wynika z danych serwisu zarobki.pracuj.pl. Odsetek copywriterów zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wynosił 51%. W przypadku tej profesji obowiązki można wykonywać również zdalnie. https://porady.pracuj.pl/kariera-i-rozwoj/telepraca-co-to-jest/

  • Specjalista ds. e-commerce

Osoba zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. e-commerce nadzoruje procesy związane ze sprzedażą przez Internet. Odpowiada m.in. za poprawne funkcjonowanie systemu. Mediana płac specjalistów e-commerce wynosiła 4700 zł brutto. Korzyści pozapłacowe oferowane przez pracodawców to: dofinansowanie zajęć sportowych (32%), prywatna opieka medyczna (31%), ubezpieczenie na życie (14%) i bony towarowe (12%). 87% specjalistów wykonywało obowiązki na podstawie umowy o pracę.  

  • Specjalista SEM  

Specjalista SEM zajmuje się przede wszystkim obsługą internetowych kampanii reklamowych (Facebook Ads, Google AdWords itp.). Analizuje również strony internetowe i aplikacje wykorzystywane w sprzedaży online. Do jego zadań należy też monitorowanie trendów panujących na rynku. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie specjalisty SEM wynosiło 5100 zł brutto. Pracownicy mogli liczyć także na benefity, takie jak: dofinansowanie zajęć sportowych (55%), prywatna opieka medyczna (38%), służbowy telefon do celów prywatnych (22%) i dofinansowanie nauki języków obcych (9%). 81% specjalistów wykonywało obowiązki na podstawie umowy o pracę. Co drugi - swobodnie posługujący się językiem obcym - zarabiał ponad 6200 zł brutto.

  • Specjalista SEO

Praca specjalisty SEO polega m.in. na optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia współczynnika konwersji. Chodzi o liczbę osób, które decydują się na korzystanie z usług konkretnych firm dzięki pozycji witryny w wyszukiwarce internetowej. Mediana płac specjalistów SEO wynosiła 5400 zł brutto. Oznacza to, że połowa zatrudnionych zarabiała poniżej, a połowa – powyżej tej kwoty. Świadczenia pozapłacowe oferowane przez pracodawców to: dofinansowanie zajęć sportowych (50%), prywatna opieka medyczna (31%), ubezpieczenie na życie (26%) oraz karty pre-paid (17%). 84% pracowników wykonywało obowiązki na podstawie umowy o pracę.

Bezpieczeństwo i higiena pracy przy komputerze