Praca w marketingu - sprawdź, jak wyglądały zarobki w 2019 roku!

Praca w marketingu jest ciekawa i różnorodna, ale wymaga też dużej kreatywności, ciekawości i gotowości do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Zarobki w tej dziedzinie są zróżnicowane – mogą sięgać nawet 20,5 tys. zł brutto.

Praca w marketingu – wyobrażenia kontra realia

Dyrektor ds. marketingu

Przeciętne wynagrodzenie dyrektora ds. marketingu wynosi 20,5 tys. zł brutto miesięcznie. Ta kwota to mediana, czyli wartość środka, co oznacza, że połowa osób zajmujących to stanowisko zarabia więcej, a połowa mniej.

Zakres obowiązków jest bardzo szeroki, a i odpowiedzialność niemała. Dyrektor ds. marketingu na co dzień zajmuje się m.in. zarządzaniem danymi marketingowymi oraz sporządzaniem planów marketingowych, dzięki którym możliwa będzie realizacja założonych przez przedsiębiorstwo poziomów sprzedaży. Do jego zadań należy też tworzenie oraz wdrażanie projektów marketingowych, a także delegowanie zadań i nadzorowanie pracy zespołu ds. marketingu.

Trade marketing manager

Przeciętne zarobki trade marketing managera wynoszą 13,5 tys. zł brutto. Specjalista ten zajmuje się marketingiem handlowym, czyli podejmowaniem działań mających na celu zwiększenie popytu wśród partnerów łańcucha dostaw. Na zatrudnienie na tym stanowisku mogą liczyć przede wszystkim absolwenci marketingu i pokrewnych kierunków. Oprócz odpowiedniego wykształcenia i przygotowania merytorycznego liczą się wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne oraz zaangażowanie, kreatywne podejście do rozwiązywania problemów, dynamizm i konsekwencja. Atrakcyjna pensja to nie jedyna zachęta do wykonywania pracy na tym stanowisku. Pracownicy otrzymują również często spotykane benefity, takie jak: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie i dofinansowanie zajęć sportowych.

Praca w marketingu – wszystko, co warto wiedzieć

Marketing manager

Marketing manager, czyli kierownik ds. marketingu, pełni w firmie istotną funkcję. Jego głównym obowiązkiem jest tworzenie i nadzorowanie polityki marketingowej. Na co dzień sprawuje on też kontrolę nad całym zespołem/działem marketingu, a także prowadzi kampanie promocyjne, negocjuje, przygotowuje umowy, doradza klientom i sprawuje nad nimi opiekę. Za realizację tych i wielu innych zadań otrzymuje przeciętnie 12 tys. zł brutto, a oprócz tego może liczyć na benefity typu: prywatna opieka medyczna, dofinansowanie zajęć sportowych oraz możliwość korzystania z służbowego telefonu i samochodu w celach prywatnych.

Digital manager

Specjalista ds. marketingu internetowego musi być doskonale zorientowany w nowoczesnych narzędziach z zakresu e-PR i e-marketingu oraz zasadach funkcjonowania social mediów i e-mail marketingu. Bardzo pożądana jest znajomość zagadnień związanych z kampaniami w modelach CPA, CPC, CPM, CPS i CPL. Liczy się też umiejętność kreowania i prowadzenia działań z zakresu SEO i SEM. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie osób zatrudnionych na tym stanowisku wynosi 11,5 tys. zł brutto. Z tą pracą wiążą się określone benefity, a wśród najczęściej spotykanych znajdują się: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie, dofinansowanie zajęć sportowych i możliwość korzystania z służbowego telefonu komórkowego w celach prywatnych.

Brand manager

Brand manager, czyli opiekun marki, to kolejny zawód w dziedzinie marketingu, z którym wiążą się bardzo atrakcyjne zarobki. Przeciętne wynagrodzenie na tym stanowisku to 11,5 tys. zł brutto. Obowiązki, podobnie jak zakres odpowiedzialności tych specjalistów, wyglądają różnie w zależności od specyfiki danej firmy. Można jednak wyodrębnić podstawowe zadania, z którymi ma do czynienia większość specjalistów z tej dziedziny, a są wśród nich: współtworzenie strategii i wizerunku marki, opracowywanie strategii komunikacji oraz realizacja planów marketingowych i budżetowych.

Product manager

Manager produktu to zawód wymagający doskonałej znajomości rynku i trendów. Ważna są także cechy osobowości i kompetencje miękkie, takie jak pracowitość, konsekwencja oraz wysoko rozwinięte umiejętności mediacyjne i interpersonalne, pozwalające na sprawne i efektywne zarządzanie zespołem. Do obowiązków managera produktu należy m.in. tworzenie strategii marketingowej dotyczącej konkretnego produktu i dbanie o utrzymanie dobrych relacji z klientami. Osoba na tym stanowisku zarządza budżetem, odpowiada za wprowadzanie nowych produktów do sprzedaży, organizowanie szkoleń itd. Mediana zarobków wynosi 10,5 tys. zł brutto, a najczęściej przyznawanymi benefitami są: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie oraz dofinansowanie zajęć sportowych.

Dane na temat przeciętnego wynagrodzenia osób z branży marketingu pochodzą z analizy ankiet wypełnionych przez respondentów na stronie https://zarobki.pracuj.pl/ [dostęp: 20.03.2020].