Praca w marketingu - sprawdź, jak wyglądały zarobki w 2019 - zarobki.pracuj.pl
  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV
Autor wpisu Pracuj.pl

Praca w marketingu jest ciekawa i różnorodna, ale wymaga też dużej kreatywności, ciekawości i gotowości do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Zarobki w tej dziedzinie są zróżnicowane – mogą sięgać nawet 20,5 tys. zł brutto.

Praca w marketingu – wyobrażenia kontra realia

Dyrektor ds. marketingu

Przeciętne wynagrodzenie dyrektora ds. marketingu wynosi 20,5 tys. zł brutto miesięcznie. Ta kwota to mediana, czyli wartość środka, co oznacza, że połowa osób zajmujących to stanowisko zarabia więcej, a połowa mniej.

Zakres obowiązków jest bardzo szeroki, a i odpowiedzialność niemała. Dyrektor ds. marketingu na co dzień zajmuje się m.in. zarządzaniem danymi marketingowymi oraz sporządzaniem planów marketingowych, dzięki którym możliwa będzie realizacja założonych przez przedsiębiorstwo poziomów sprzedaży. Do jego zadań należy też tworzenie oraz wdrażanie projektów marketingowych, a także delegowanie zadań i nadzorowanie pracy zespołu ds. marketingu.

Trade marketing manager

Przeciętne zarobki trade marketing managera wynoszą 13,5 tys. zł brutto. Specjalista ten zajmuje się marketingiem handlowym, czyli podejmowaniem działań mających na celu zwiększenie popytu wśród partnerów łańcucha dostaw. Na zatrudnienie na tym stanowisku mogą liczyć przede wszystkim absolwenci marketingu i pokrewnych kierunków. Oprócz odpowiedniego wykształcenia i przygotowania merytorycznego liczą się wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne oraz zaangażowanie, kreatywne podejście do rozwiązywania problemów, dynamizm i konsekwencja. Atrakcyjna pensja to nie jedyna zachęta do wykonywania pracy na tym stanowisku. Pracownicy otrzymują również często spotykane benefity, takie jak: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie i dofinansowanie zajęć sportowych.

Praca w marketingu – wszystko, co warto wiedzieć

Marketing manager

Marketing manager, czyli kierownik ds. marketingu, pełni w firmie istotną funkcję. Jego głównym obowiązkiem jest tworzenie i nadzorowanie polityki marketingowej. Na co dzień sprawuje on też kontrolę nad całym zespołem/działem marketingu, a także prowadzi kampanie promocyjne, negocjuje, przygotowuje umowy, doradza klientom i sprawuje nad nimi opiekę. Za realizację tych i wielu innych zadań otrzymuje przeciętnie 12 tys. zł brutto, a oprócz tego może liczyć na benefity typu: prywatna opieka medyczna, dofinansowanie zajęć sportowych oraz możliwość korzystania z służbowego telefonu i samochodu w celach prywatnych.

Digital manager

Specjalista ds. marketingu internetowego musi być doskonale zorientowany w nowoczesnych narzędziach z zakresu e-PR i e-marketingu oraz zasadach funkcjonowania social mediów i e-mail marketingu. Bardzo pożądana jest znajomość zagadnień związanych z kampaniami w modelach CPA, CPC, CPM, CPS i CPL. Liczy się też umiejętność kreowania i prowadzenia działań z zakresu SEO i SEM. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie osób zatrudnionych na tym stanowisku wynosi 11,5 tys. zł brutto. Z tą pracą wiążą się określone benefity, a wśród najczęściej spotykanych znajdują się: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie, dofinansowanie zajęć sportowych i możliwość korzystania z służbowego telefonu komórkowego w celach prywatnych.

Brand manager

Brand manager, czyli opiekun marki, to kolejny zawód w dziedzinie marketingu, z którym wiążą się bardzo atrakcyjne zarobki. Przeciętne wynagrodzenie na tym stanowisku to 11,5 tys. zł brutto. Obowiązki, podobnie jak zakres odpowiedzialności tych specjalistów, wyglądają różnie w zależności od specyfiki danej firmy. Można jednak wyodrębnić podstawowe zadania, z którymi ma do czynienia większość specjalistów z tej dziedziny, a są wśród nich: współtworzenie strategii i wizerunku marki, opracowywanie strategii komunikacji oraz realizacja planów marketingowych i budżetowych.

Product manager

Manager produktu to zawód wymagający doskonałej znajomości rynku i trendów. Ważna są także cechy osobowości i kompetencje miękkie, takie jak pracowitość, konsekwencja oraz wysoko rozwinięte umiejętności mediacyjne i interpersonalne, pozwalające na sprawne i efektywne zarządzanie zespołem. Do obowiązków managera produktu należy m.in. tworzenie strategii marketingowej dotyczącej konkretnego produktu i dbanie o utrzymanie dobrych relacji z klientami. Osoba na tym stanowisku zarządza budżetem, odpowiada za wprowadzanie nowych produktów do sprzedaży, organizowanie szkoleń itd. Mediana zarobków wynosi 10,5 tys. zł brutto, a najczęściej przyznawanymi benefitami są: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie oraz dofinansowanie zajęć sportowych.

Dane na temat przeciętnego wynagrodzenia osób z branży marketingu pochodzą z analizy ankiet wypełnionych przez respondentów na stronie https://zarobki.pracuj.pl/ [dostęp: 20.03.2020].

Porównaj zarobki z innymi na Twoim stanowisku

Wypełnij ankietę, a w ciągu 5 minut otrzymasz od nas darmowy indywidualny raport o Twoich zarobkach. Tylko Ty masz dostęp do swojego raportu.

Porównaj teraz zarobki na Twoim stanowisku

Zaktualizuj informacje w swojej ankiecie i zobacz czy nadal zarabiasz odpowiednio.

Dawno wypełniona ankieta?
Porównaj teraz zarobki na swoim stanowisku

W ciągu roku wiele mogło się zmienić. Zaktualizuj informacje w ankiecie i porównaj swoje zarobki z innymi.

Narzędzia

  • Indywidualny raport zarobki
  • Kalkulator netto-brutto
  • Przeciętne zarobki na stanowisku
  • Kreator CV

Artykuły o podobnej tematyce

  • 06.04.2020
    Zmiany na liście 100 najbogatszych Polaków 2020

    Publikacja listy 100 najbogatszych Polaków „Forbesa” co roku budzi spore emocje. W tym roku na liście zabrakło znanych osobowości, takich jak Mariusz Walter czy Tadeusz Chmiel. Po raz kolejny na pierwszym miejscu w rankingu pojawił się Michał Sołowow.

  • 13.11.2019
    Zarobki w województwie świętokrzyskim – przegląd

    Województwo świętokrzyskie jest na 14. miejscu pod względem przeciętnej wysokości wynagrodzenia w Polsce (dane GUS za 2017 r). Z ankiet przeprowadzonych przez Pracuj.pl wynika, że mediana zarobków na obszarze podległym wojewodzie świętokrzyskiemu wynosi 3,8 tys. zł brutto miesięcznie.

  • 02.11.2019
    Rzeczoznawca komunikacyjny – ile zarabia i czym się zajmuje?

    Wiedza ekspercka, skrupulatność, rzetelność i doświadczenie – między innymi takimi cechami musi odznaczać się rzeczoznawca komunikacyjny. Jego praca wiąże się z koniecznością częstego podróżowania samochodem, a realizowanie obowiązków zawodowych nierzadko wymaga od niego sporej elastyczności.

06.04.2020
Zmiany na liście 100 najbogatszych Polaków 2020

Publikacja listy 100 najbogatszych Polaków „Forbesa” co roku budzi spore emocje. W tym roku na liście zabrakło znanych osobowości, takich jak Mariusz Walter czy Tadeusz Chmiel. Po raz kolejny na pierwszym miejscu w rankingu pojawił się Michał Sołowow.

13.11.2019
Zarobki w województwie świętokrzyskim – przegląd

Województwo świętokrzyskie jest na 14. miejscu pod względem przeciętnej wysokości wynagrodzenia w Polsce (dane GUS za 2017 r). Z ankiet przeprowadzonych przez Pracuj.pl wynika, że mediana zarobków na obszarze podległym wojewodzie świętokrzyskiemu wynosi 3,8 tys. zł brutto miesięcznie.

02.11.2019
Rzeczoznawca komunikacyjny – ile zarabia i czym się zajmuje?

Wiedza ekspercka, skrupulatność, rzetelność i doświadczenie – między innymi takimi cechami musi odznaczać się rzeczoznawca komunikacyjny. Jego praca wiąże się z koniecznością częstego podróżowania samochodem, a realizowanie obowiązków zawodowych nierzadko wymaga od niego sporej elastyczności.

Najnowsze w kategorii: Zarobki i prawo pracy

  • 06.04.2020
    Rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych – co warto wiedzieć?

    Podatek dochodowy od osób fizycznych należy do grupy podatków opłacanych przez Polaków. W ostatnim czasie zmianie uległa skala podatkowa oraz wysokość kwoty zmniejszającej podatek. Na początku sierpnia 2019 roku wprowadzono także ulgę dla osób poniżej 26. roku życia. Młodzi pracownicy - w niektórych przypadkach - nie muszą odprowadzać podatku dochodowego.

  • 06.04.2020
    Home office a nadgodziny – poznaj kluczowe zasady

    Coraz więcej pracodawców umożliwia swoim pracownikom przynajmniej częściowe wykonywanie obowiązków zawodowych w domu. Takie rozwiązanie jak praca zdalna wiąże się jednak z pewnymi wątpliwościami właścicieli firm i zatrudnionych osób. Jak wygląda ewidencja czasu pracy w przypadku home office? Jak rozliczać nadgodziny? Warto poznać najważniejsze zasady!

  • 11.02.2020
    Ile możesz zarobić w branży motoryzacyjnej? Przegląd stanowisk

    Praca w branży motoryzacyjnej to bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje stanowiska, takie jak dostawca, kierowca w transporcie międzynarodowym, ale też sprzedawca samochodów czy doradca leasingowy. Każde z tych zajęć wymaga innych kompetencji, ale łączy je entuzjastyczne podejście do motoryzacji i dogłębna znajomość tej dziedziny.

06.04.2020
Rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych – co warto wiedzieć?

Podatek dochodowy od osób fizycznych należy do grupy podatków opłacanych przez Polaków. W ostatnim czasie zmianie uległa skala podatkowa oraz wysokość kwoty zmniejszającej podatek. Na początku sierpnia 2019 roku wprowadzono także ulgę dla osób poniżej 26. roku życia. Młodzi pracownicy - w niektórych przypadkach - nie muszą odprowadzać podatku dochodowego.

06.04.2020
Home office a nadgodziny – poznaj kluczowe zasady

Coraz więcej pracodawców umożliwia swoim pracownikom przynajmniej częściowe wykonywanie obowiązków zawodowych w domu. Takie rozwiązanie jak praca zdalna wiąże się jednak z pewnymi wątpliwościami właścicieli firm i zatrudnionych osób. Jak wygląda ewidencja czasu pracy w przypadku home office? Jak rozliczać nadgodziny? Warto poznać najważniejsze zasady!

11.02.2020
Ile możesz zarobić w branży motoryzacyjnej? Przegląd stanowisk

Praca w branży motoryzacyjnej to bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje stanowiska, takie jak dostawca, kierowca w transporcie międzynarodowym, ale też sprzedawca samochodów czy doradca leasingowy. Każde z tych zajęć wymaga innych kompetencji, ale łączy je entuzjastyczne podejście do motoryzacji i dogłębna znajomość tej dziedziny.